Friday, October 21, 2011

DOA MUDAH BERSALIN

saya mahu kongsikan doa ini buat ibu-ibu yang sedang mengandung. semoga Allah memudahkan, mempercepatkan proses kelahiran dan selamatkan anak serta ibu...amin..

doa ini boleh juga di baca oleh para suami untuk isteri.

اللَّهُمَّ احْفَظْ وَلَدِيْ مَا دَاْمَ فِي بَطْنِي

وَاشْفِهِ أَنْتَ شَاْفٍ لاَ شِفَاء إلاَّ شِفَاْؤُكَ شِفَاءً لاَ يُغَاْدِرُ سَقَمًا

اللَّهُمَّ اخْرِجْهُ مِنْ بَطْنِي يَوْمَ وِلاْدَتِهِ سَهْلاً و تَسلِيْمًا

اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ صَحِيْحًا كَاْمِلاً حَاْذِقًا عَاْقِلاً عَاْلِمًا زَكِياًّ مُؤْمِنًا صَاْلِحًا

اللَّهُمَّ احْسِنْ خُلُقَهُ وَافْصَحْ لِسَاْنَهُ وَاحْسِنْ صَوْتَهُ لِقِرَآءَةِ

الْقُرْآنَ وَالْحَدِيْثَ بِبَرَكَةٍ مُحَمَّدٍ صَلَّى الله ُعَلَيْهِ وَسَلَّمْ

Maksudnya:

Ya Allah, Peliharalah anakku selama dia berada dalam kandunganku,

Dan sembuhkanlah ia, Engkaulah Maha Penyembuh, tiada penawar melainkan penawar Engkau, penawar yang tidak lagi mengundang sebarang penyakit,

Ya Allah, keluarkanlah dia dari kandunganku pada hari kelahirannya secara mudah dan selamat,

Ya Allah, jadikanlah bayiku sihat, sempurna, pintar, berakal, berpengetahuan, cerdik, beriman serta soleh.

Ya Allah, perelokkanlah akhlaknya, fasihkanlah lidahnya, merdukanlah suaranya untuk membaca al-Quran dan al- Hadith Rasulullah S.A.W


serta doa ini. (saya dapat dari bidan yang selalu mengurut saya ketika saya sarat menagndung. alhamdulillah, setakat ini,dengan izin Allah, kelahiran anak saya berlaku dengan cepat dan mudah..insya allah.(heheh,penat je saya mencari al quran online utk cari ayat ni dari surah apa, tiba2 teringat add-on kat microsof word dlm pc saya dah ada, lg senang..ayoyo...tp xleh nk copy..maka saya copy di sini.ibu-ibu boleh ke sana jika font di blog saya nie terlalu kecik..xandai pula nk besarkan bila dah copy paste.hehehe)

surah at-Toriq 86:7


يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ

Yang keluar dari tulang sulbi lelaki dan tulang dada perempuan.

setelah baca ayat ini, niatkanlah di dalam hati " Ya Allah, luaskanlah bukaan tulang punggungku seperti luasnya bukaan timur dan barat dan keluarkanlah anakku dengan mudah,cepat dan selamat, aminnn".

baca ayat ini sekerap yang mungkin bila-bila masa sahaja sambil mengusap perut ibu ya.


selamat berkongsi :)



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails