Sunday, May 20, 2012

SPoNSER.....terima kasih umi dan kaklong

lampu yang kaklong beli dari Mesir masa dia belajar kat sana dulu..Terima kasih kaklong...namanya kristal Usfur. dalam tahun 2004 dulu..harganya kira-kira rm 300..sekarangni tentu mahal lagi.


maafla guna kamera hp samsung young ajer...gambar xsharp

lampu di porch kereta ..kat kawasannni bahaya sikit..memang malam kena pasang lampu depan rumah..semoga Allah melindungi kami dan harta herta rumah kami...amin...(harta......???? harta karunn ke? mana ada..heheheheh..rumah nie dan kereta kancil inilah harta kami )

lampu di beranda- kena pasang kerana disebelah kamitu kilang kayu..risau pula dengan pekerja-pekerja 'luar negaranya'' itu....semoga Allah melindungi kami.

macammana nak tegakkan gambarni? tuan puan sila teleng kan kepala anda ye..hihihih
ini lampu ruang tamu..lampu kristal kaklong saya lepak ruang tamu juga..maknanya kat ruang tamu ada lampu nie dan lampu kristal kaklong...
diserikan lagi dengan dua biji lampu dinding... 
hahaha,,satu warna kuning satu lagi warna putih..kami sebenarnya konfius nak letak mentol warna apa..kalau nak letak warna putih..semua lampu di ruang tamu dah warna putih....takkan semuanya putih aje..kalau nak letak warna kuning...hurmm... mentol kuning tu mentol biasa,,kata orang yang memasang tu...lampu kuning banyak makan api...(elektrik..kekekeke) boleh tak kalau buat sebelah tu kuning dans ebelah lagi biru...????

akhir sekali...gambar saya dan anak-anak...kerusi dan meja kopi yang pasih panas-panas lagi..anak-anak buka n main seronok melenyek kerusi baru..haii...nampaknya cepatler lusuh dan penyek bantal dan pelapik kerusitu....


ada kawan saya yang berminat nak beli seni kaligrafi yang ada kat dinding kami nie...suami sangat suka seni khat ...jadi sapa-sapa yang berminat, bolehlah ke  gajirkaligrafi.blogspot.com nama pelukisnya Gajir...orang sabah..tapi dia tinggal di Putrajaya. boleh tengok dalam blog beliau , rasanya lukisan di dinding sayani ada dalam blog beliau..bulan lepas Gajir  berjaya  masuk ke TV al-Hijrah..alhamdulilllah..semoga rezekinya makin murah dan seninya boleh memberi manafaat kepada ramai orang....


terima kasih juga kepada adik bongsu ku (alamak ...xdrla gambar dia dlm hp) dilah tukang mengangkat perabot yang saya beli...sampai naik merah bijik matanya....berat daaaaaa...katanya,,,sian dia....terima kasih adikku..aku mengasihimu selama-lamanya walaupun kau gelarkan aku k.da si taik idung masin,,heheheheh

Alhamdulillah...setakat ini....lampu dan kipas sedang di pasang. terima kasih ummi da kaklong kerana kasih sayang mu....telah men sponser (betul ke ayatni..heheheh) lampu kipas dan lampu kristal....saya berdoa agar ummi dan kaklong di berikan Allah terbaik dalam hidup...kesihatan yang baik sehingga dapat mengerjakan ibadat dengan sempurna...kebahagiaan dan ketenteraman dalam hidup di dunia lebih-lebih lagi di akhirat....rezeki yang berkat dan tidak putus hingga ke alam akhirat....kasih sayangmu melebihi semua benda di dunia ini...


semalam orang datang hantar kerusi dan meja..alahai..dahla ruang tamu sempit..makin sempit pula rasanya...masa beli haritu..tak perasan pula kerusi dan meja tu besar sedikit terutama meja kopinya...apa nak buat dah beli...xapalah..nampaknya saya kena susun memanjang ke tepi dinding lah nanti..baru hero dan heroin saya bebas bergerak dan berlari dalam rumah...


ruang dapur pun kai tak tambah...setakat ini..mungkin 5-6 tahun lagi kalau ada rezeki lebih,bolehla tambah...maknanya hub dapurtu tersidailah dalam stor..rasa-rasanya rosak tak kalau simpan lama, xguna dlm kotak (baru beli)???..


kitchn kabinet kami tak buat juga...ongos sudah lari..hahahaha...mana taknya saya terlebih tempah railing...nak berjimat akhirnya rugi.....kelam kabut sayani tak pernah hilang malah makin teruk bersama tuanya umur saya .umur dah masuk 30an...org kelantan panggil sellu sella....hahahaah....nasib baik suami tak marah...katanya...xapalah..dah beli..simpan ajelah...nama tahu boleh guna lain kali...


railing langsir tu...yukang jahit kata tinggi x lebar...saya tertukar lebar x tinggi...akhirnya yag kena pendek jadi panjang...nasib baik boleh potong...kalau dah pendek...xtahuka nak cakap apa..mana boleh main sambung dgn gam cap gajah kan...huhuhuhu...dahla begitu...oder lebih plk..huhu..bini sapelaa itu....


nampaknya rumah baruni saya masih menggunakan rak pinggan macam biasa...kitchen kabinet kan tak ada.....;) tapi harap-harap budget unyuk beli dapur gas baru ada lagi..huhuhu...rasanya tak mahu dah dapur sekarang..dah naik api.merah..tak larat nak  menenyeh periuk yang hitam akibat jelaga dari api merah tu....(nafsu orang perempuan yang 99..... ;(     )


oklah setakat ini sahaja dulu coretan saya...hujan baru turun dgn lebatnya..hero heroin saya dah keluar rumah...nak main hujan le tu..risau saya .zaman sekarangni hujan tak macam dulukan....dulu hujan lebat jarang ada petir kilat dan guruh..sekarangni...berdentam dentumm kilat petir dan guruhnya....dunia akhir zaman...syaitan pun masih tidak mahu mengaku kalah...nak mengintai rahsia di Luh Mahfuz sana...untuk menyesatkan orag beriman...ok...jumpa lagi ye dalam entry akan datang...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails