Thursday, October 11, 2012

HATI YANG PANAS

Cuaca pagi ini sangat elok...cerah jeriloh orang kelantan kata.namun hatiku terasa hangat dari pagi tadi....

Pepatah berkata jangan marah kan nyamuk kelambu Di bakar...namun itulah kelemahanku. Marahkan si abang...si kakak wat skit aje kesalahn....dia yang kena...sebenarnya saya yang tak kena....putih aje Mata suami bila lihat saya dah membebel..ingin sangat saya nak tahu apalah yang dibicarakan oleh suami dalam HATI kecilnya pasal saya pagini...

Dalam kereta geram saya tak semakin menurun...bercakap dengan abang muaz memang sangat menguji kesabaran..ya Allah...janganlah perangainya ini di bawa sampai.besar..cukuplah sehingga dia dah matang nanti..anugerahkanlah anakku muaz akhlak yang terpuji penyejuk Mata...penawar hatiku sekeluarga..amin ya Allah...

Di sekolah juga api kemarahan saya belum jua padam...nampak sangatlah kesalahan orag lainyang sejemput. yang kesalahan sendiri tak pernah timbul...peribahasa kuman diseberang nampak...gajah mati tergolek Di birai Mata tak nampak pulak...huhuhuhu..biasalah manusia..bila terasa susah sedikit...Marahkan orang lain..walaupun dengan kesalahan yang tidak disengajakannya.

Tetapi kepada kawanku itu...maaf jika aku menampakkan kemarahan pada wajahku ini sehingga dirimu terasa bersalah...jika dia membaca coretan ini...ketahuilah bahawa...sudah lama ku geramkan jika guru yang mengajar a whole class mcm b.Arab atau dapat relief, tetapi mahu longgokan murid ke dalam bilik jqaf juga.apapun alasan..kecuali kaki sakit xleh naik tangga...aku akan gagahi juga untuk ke kelas..walaupun bilik jqaf itu kekosongan murid..maaf sekali lagi kerana tidak mampu ku luahkan apa kegeramanku padamu....kerana ku takut persahabatan kita hambar selepas ini..cuma semasa kita begurau ketawa sudah ku sebutkan dahulu apa yang aku geramm sangat...

Masya Allah...kenapala banyak sangat syaitan atas kepala sayani....mungkin pagini saya tak baca quran kot...ohh..solat dhuhapun sudah lama saya tinggalkan..walaupunku tahu fadhilatnya amat besar...kerana kemalasan aku turukan bisikan syaitan..insya Allah..aku sedang mngheretkan kakiku dengan begitu berat sekali ke surau..moga Di terima Allah amalan sunat ciputku ini.semoga api kemarahanku juga padam setelah menjamah air wuduk nanti...

Wassalam...



Sekarang hadiri ceramah sempena program motivasi tahun 5&6 Di dewan sekolah..bestnya ustz ni..pandai dia bagi ceramah semua murid senyapppp...bagi tumpuannnnn...bagus betul.wan mohd nuh

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails