Monday, November 4, 2013

TAK SEDAP

Perkara yang paking daya benci bila makan kat luar, tiada menu yang menyelerakan tekak saya. Paling benci bila dah beli makanan, rasa ke laut. Macam hampas kelapa. Tawar. Masin tqnpa manis atau manis bodo ajer. Masin xada. 

Geram bila ada sebilangan peniaga kedai makan yang tak pandai masak tetapi nak berniaga kedai makan. 

Macam tadi, otw balik dari Kalumpang, saya yang samagt lapar brrhenti si gerai tepi jalan. Ada makanan nasi ayam atau nasi lemak sahaja. Saya menangis dalam hati kegeraman kerana tekak rasa nak makan nasi putih. Disebabkan lapar, tiada pilihan selain dari memesan nasi ayam. Kivaonya masin!!???  Sambalnya pula masam dan masin??!!!!! Ya Allah. Rasa nak rmmangis saja. Gerem ajer mengengik anak tokey kedai makan tu. Oleh karana kelaparan , saya telan ajer bersama rasa geram, kecil hati dan nak muntah. 

Suami kata lidah saya yang masih alahan merasa semua makanan tak sedap. Emmmm entahla. Lambatnya nak ok mulut dan perut saya yang nak muntah nie. Huhuhuhu. Ye. Cerita kalumpang. Belum saya kingsikan di sini. Insya allah kalau ada masa akn saya kongsikan di sini

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails