Friday, November 14, 2014

TAK PERLU FLORIDA DALAM UBAT GIGI

DARI PRODUK ALHADDAD...SELAIN DARI  TAMAR COCOA ADA UBAT GIGI JUGA.



200 gram,  TANPA FLORIDA

HARGA AHLI : RM 5.60
BUKAN AHLI : RM 6.50



ASSALAMUALAIKUM  semua.

"Ubat gigi bukan hanya perlu Halal, malah ia mesti mengandungi florida"...kata seorang lelaki berpakaian serba putih lagak seperti seorang doktor gigi kepada seorang pesakit. Begitulah adegan dan dialog yang terdapat di dalam iklan televisyen tempatan mempromosi sebuah jenama ubat gigi.
Florida pada asalnya diakui adalah sejenis bahan kimia yang digunakan untuk menghalang kerosakan gigi.

tetapi....



MENGAPA KITA TIDAK MEMERLUKAN FLUORIDA PADA UBAT GIGI?

Dos fluorida harian yang diterima melalui pemakanan sudah mencukupi keperluan seseorang. Pihak berkuasa di Malaysia telah menambahkan fluorida ke dalam sistem bekalan pengairan dan oleh sebab yang demikian, setiap titis air dalam bentuk teh, kopi, minuman berais dan sebagainya menyumbang kepada penambahan fluorida sedia ada. Fluorida juga terdapat pada tulang ikan seperti ikan bilis dan sardin. Oleh sebab yang demikian, kita tidak lagi memerlukan tambahan fluorida melalui ubat gigi atau ubat kumur dan ini akan mendatangkan kemudaratan terhadap kesihatan seseorang itu.



FLUORIDA BOLEH MENYEBABKAN:

Kematian
Kanser
Ruam Kulit
Luka Kanser
Kelunturan Warna Gigi
Masalah Gastrik
Penyebab atau Membantu Menyebabkan Kerapuhan Tulang
Keracunan Saraf
Kanser Tulang
Keretakan Tulang
Membantu Menyebabkan Kekurangan IQ di Kalangan Kanak-kanak
Meransang Masalah Buah Pinggang di Kalangan Pesakit
florosis (hakisan gigi dan merosakkan enamel, untuk jangka panjang kesanburuk kepada tulang)


Mengikut kajian,anak-anak bawah 7 tahun yang memberus gigi akan tertelan 50% daripada ubat gigi tersebut.... ibu bapa carilah ubat gigi yang tidak berflorida untuk kegunaan seisi keluarga, lebih lebih lagi kepada ank-anak kecil anda.

HAHAHAHAHAH,  jangan marah ye kawan-kawan, bukan memaksa..ini juga salah satu strategi iklan.. tapi anda semua boleh mencari produk lain yang banyak di pasaran. yang penting tiada florida.. 
produk HPA ada, produk safi pun ada... boleh google..sila..sila

kalau nak lagi mudah, beli sahaja NAZIF. alang alang sudah jadi ahli, jom beli sahaja produk kita, boleh tambah komisyen...

hubungi saya sahaja...
0192298791
shafida/fb ummu asma

2 comments:

Najib Ariyan Ali Basha said...

terima kasih... saya akan bertukar tak lama lagi... mungkin akan pakai sugi...

Noraini said...

Saya dulu pengguna tegar safi kayu sugi. Sejak zaman student lagi..memang dah bertahun guna. But now 2018 saya dah tak gunakan dah..sekarang guna ubat gigi jenama MISMIS. Produk baru yang betul-betul orang melayu dan islam kita punya. Dijamin HALAL. Gigi pun rasa bersih. Tak ada bahan kimia (chemical)(FLUORIDA FREE) ni yang penting. Sebab MISMIS adalah ubat gigi NATURAL based yg ada KOKO di mana ia natural antibacteria. Ada juga cengkih, sirih dan daun pudina. Semua tu untuk kuatkan gigi dan gusi balik. Now dah tak ragu-ragu nak guna ubat gigi. Berangin dan nyaman. Korang kena cuba..lagipun kat pasaran sekarang terlalu banyak ubat gigi yang ada florida yang sebenarnya amat berbahaya terutamanya kalau adik-adik atau anak-anak kita tertelan. Awal ogos 2018 saya ada bertanyakan seorang doktor gigi kerajaan..soalan saya adakah bagus ubat gigi berfluorida ni,
dengan confident dia jawab bagus! Dia bagi tahu lagi setiap kali mereka membuat penerangan dari sekolah ke sekolah, mereka tekankan dengan adik-adik dan anak -anak kita yang fluorida tu bagus. Doktor tu bagi tahu ini adalah S. O. P kementerian,mereka perlu promote ubat gigi yang ada FLUORIDA!
untuk saya dan keluarga memang dah tak bagi dah pakai ubat gigi yang berfluorida. Saya dah berubah, korang bila lagi!

Cuba korang tengok link Kat bawah ni.

https://www.instagram.com/_makeitsmile/?hl=en

https://www.facebook.com/mismistoothpaste/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails