Wednesday, September 30, 2015

MENYUSUKAN ANAS DENGAN FULL BREAST MILK?

Assalamualaikum,

hai, bertemu sekali lagi. lari ke sini sekejap dengan tajuk di atas?

saya kurang berkeyakinan untuk menepuh segala liku-liku ber full breast feed anak sekali lagi.

kesulitan dengan pengasuh- takut pengasuh kurang selesa.
  • -pengasuh merasa terbeban untuk menyimpan susu saya ke dalam peti sejuknya.
  • -pengasuh terbeban untuk memanaskan susu EBM sebelum diberikan kepada bayi saya.
  • -Pengasuh tak pandai nam budget pukul berpa nak dipanaskan, dan pukul berapa bayi saya lapar dan  nak minum susu.
  • -saya risau kalau-kalau pengasuh tidak ingat sudah berapa jam susu yang telah dipanaskan itu berada di luar, kerana susu yang telag dipanaskan  hendaklah diberikan kepada bayi jangan lebih dari 1 jam sahaja. dan jika susu yang tidak dihabiskan dalam masa 1 jam , perlu di buang dah. xboleh sambng minum beberapa jam berikutnya walaupun tidak menunjukkan basi.
  • memang ada penyelesaiannnya, boleh bgi penerangan ataupun nota dan sebagainya, tapi kesimpulannya ia akan menyebabkan pengasuh terbeban dengan segala macam do and dont untuk kendalikan susu ibu. banyak lagi bayi lain yang dia nak kena jaga, nak masak untuk budak transit, nak kemas mana yang patut dan sebagainya.. 
maka, setiap kali saya memerah susu dan menyimpannya di dalam peti ais, sebak rasa di hati... mungkin kah akan terjadi fully breastfeed saya terhadap anas sekurang kurangnya setahun akan tercapai????? sedihnya...
















No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails