Sunday, November 27, 2016

SUSU KAMBING KHALISH

Assalamualaikum semua. Apa khabar hari ini? Anak anaknsemua sihat ya. Hopefully semuanya berada alam kesihatan yang baik. Yang mana tak sihat saya diakan moga cepat sembuh dengan izin Allah.
 Anak tuan puan minum susu apa ya? Daya nak kongsikan satu susu berjenama KHALISH. SUSU KAMBING ASLI TANPA GULA.          

Anak bongsu saya setakat ini hehehheehhe yang berumur 1 tahun 4 bulan mengamalkan minum susu kambing KHALISH. ALHAMDULILLAH, setakatni kesihatannya bertambah baik. 

Semasa umurnya 8 bulan, saya mengandung ( tetapi kekeguran). semasa mengandung tu Anas sudah tidak mahu minum susu ibu. Rasa lain agaknya ya kalau kita mengandung. Jadi saya belikan susu anmum. Yah.  Anmum  pun mahal juga. Tp amnum manis walaupun sudah declare suau lembu yang paling sedikit gulanya. Wardina model untuk susu anmum tu.  Sebenarnya  semua ank wardina hanya minum susu ibu. Biasala kan. Jadi Model itu pun satu rezeki.  Apa salahnya kerja jadi model walaupun tidak berkenan dengan produknya. Rezeki jangan ditolak. Musuh jangan dicari. 

Tapi kesihatan anas selepas berhenti susu ibu agak merosot. . Selalu kena selsema dan bila dh selsema jadi batuk pula. Haaaa bila dah batuk Anas berkahak dan terus kpd bunyi wizzing dlm dada. Pernah warded 3 hari kerana kahak dan jankitan kuman di paru paru. Setelah itu saya google susu kambing  maka saya temui  susu khalis. 

Uahhh.  Mahal sedikit rm43 untuk 500g. Tapi pada khasiatnya membuatkan saya buat buat tutup mata.  ia lebih baik daripada susu lembu. Sunnah nabi minum susu kambing. Susu lembu dipopularkan oleh barat dan si israel laknatullah banyak membina kilang2 mengeluarkan susu lembu yang dicanangkan terbaikkkk di dunia.   sedangkan israellah pengimport terbesar susu kambing masuk ke negaranya untuk diaorg buat minum ahli keluarga especially ank ank. See.   See.   See.  Bedebah betulkan.satu dunia tertipu. Diaorang punya kuasa duit. Barang yg busuk kalau dah di iklankan kaw kaw pun boleh jadi yang terbaik. Kita semua dah kena tipu. 

Makany saya pun membuat keputusan untuk menggunakan susu khalis untuk anas. Alhamdulillah susu kambing adalah ciptaan Allah yang sangat hebat. 

🌸ia tidak berlemak. Botol yang anas gunakan tidak berlemak sebagaimana botol yang digunakan utk buat minum susu lembu. Kalau lemak dr susu lembu, adeh... mmg kena guna berus basuh botol dan tonyoh dengan sabun kan.  Persoalannya di sini bukan masalah nk guna sabun mana untuk basuh,tapi memikirkan perut anak kita yang telah minum susu lembutu. Berlemak juga kan. Jdi elok ambik susu kambing. 

🌸bila anas muntah, susu yang keluar tidak  berkeladak semacam susu lembu yang pernah dia minum. Pernah tengok susu lembu basi dalam botol anak2 kita tak? Berkeladak tebalkan?  Susu kambing khalis tidak berkeladak, ia cuma memjadi masam sedikit. Tapi kalau dah tinggal 2,3 hari akan timbul juga keladak nipis lapisan atasnya.  

🌸susu kambing khalis ini lambat basi.  Ala susu kambing memana sekalipun mmg bagus. You named it. WILDAN, LAZZ, RAYYAN. Dan banyak lagi jemana muslim di pasaran sekarangkan. Memang lambat basi. Kalau buat mlm, pagi esk saya boleh minum lagi. 


Hehehe kalau anas minum xhabis, saya minum plk. Sayang nak buang weiiiii.  Mahaiiiibeli, Pastikan tiada setitikpun dibazirkam. . Alah membeli, licin ditelan. Heheh cogan kata baru untuk susu kambing.  Memang toerbaikkkk

Alhamdulillah, sejak consume susu kambing KHALISH ini, kesihatan anas bertambah baik. Selsema pun jarang kena.  dia duduk nursery.biasala budak duduk nursery akan elalu terjangkitbselsema batuk ini.  Anas terjangkit jugabjarang2. Tp alhamdulillah kuasa Allah jua melalui khasiat susu kambing ciptaanNYA, selsema anas tak lama dan kahak pun jarang ada dan tidak merebak jadi lg teruk mcm sebelum2 ni. 

 Alhamdulillahh. Alhamdulillah. Alhamdulillah.  

Ramai tanya kalau susu kambing tak bau hamis kekambingan ke? Emmm. Meh nak khabaq.  
Kawan saya khairuzzah ( aci kenal tak? Hehehe) dia ambik susu khalish dgn saya. Katanya dia xboleh bau susu kambing hamis.  Jadi saya syorkan susu ni. Dia pernah beli susu kambing jenama W*****, dia kata hamis.  Dan seminggu lepastu jumpa dia. Dia kata KHALISH  DIA BOLEH MINUM SBB TAK HAMIS. ALHAMDULILLAH. 
Tapi percayalah semua susu kambing adalah terbaik. Dan lebih baik dripada susu LEMBU. Cuma tuan puan boleh cuba mana yang tidak bau  dan mana yang berbau hamis. Untuk khasitnya.  Smeua susu kambing adalah terbaikkkk.   



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails