Saturday, September 29, 2018

MEMBELI DAN MEMBELAH

Assalamualaikum, pagi tadi saya ada buat posting tentang marykay. tengahrini pula post pasal baju pulak..hehe.

Dalam pkul 11 pagi tadi suami ajak saya  membeli belah baju mengandung.. hureyyyyyyyyyy... sukanya hatikan bila suami ajak membelibelah... kami kami pun ke Ong Tai Kim Gombak. Ada kedai ibu manja ( kedai mengandung)  di belakang kedai ong Tai kim tu... tingkat 2. memula nampak kecil aja dari bawah..Kedainya pun di tingkat 3.. menapaklah saya dengan semangatnya fuhhhhh.

rupanya bila masuk, ramainya oranggg, kesemuanya ibu-ibu mengandung dan ditemani suami.. maka crowdedla  kan..tapi of course meriah wehhhh.šŸ’•šŸ’•šŸ’•šŸ’•šŸ’•šŸ’•šŸ’•šŸ’•


pandagan dalam kedai.


ada space untuk para suami main hpšŸ‘… atau jaga anak-anak kecil .

luas rupanya kedai tu. pekerjanya pula ramah dan tamah. melayan aja saya minta baju blose yang saiznya tak ada di tempat display. maklumlah orangnya setinggi 148 ajo.. tapi berat 60kg.. tentunya macam ikan buntal.. susahla nak cari baju yang sepadan.. muat badan, bahu pula menggelebeh,, nak cari yang bahunya ngam-ngam, ukur lilit badan pula sendat dengan perut.. ni baru 6 ulan. kalau dah ngam-ngam, nak cukup 9 bulan mahunya jadi barut nangka you alll....šŸ˜“šŸ˜“šŸ˜“šŸ˜“ maka , terpaksalah rasa redha, ambil saiz xl, besar di bahu tapi ukur keliiling yang selesa. xapala.. nati saya otterla sikit tang bahu tu.. jahit bagi kecil bahu dan pendekkan bahagian tangan... syukur you alls yang cukup saiz.. senang beli baju. tak perlu nak otter bagai.

ok nak cerita promosi ni.. untuk baju blouse, lawa2 juga.. ada yang beli 3 harga rm150..  Ada juga beli 3 helai  harga rm180. ada juga skrit dan seluar & palazo untuk ibu mengandung dijual dengan harga rm150 untuk 3 helai. kalau beli sehelai harganya RM67 sehelai.

wing sebelah kanan dan kiri pula penuh dengan barangan bayi.. tak sempat saya nak melilau ke 2-2 wing itu, nak memilih bajupun dah lenguh betis berdiri. lain kalilah.. dekat-dekat bersalin nanti kita datang lagi. tadipun dah habis rm300...kui..kui...kui... dan yang paling tragisnya...huhuuhuhuuhhuhuh, suami suruh bayar sendiri... gulpppp.. nyesal pula ambil skirt.. dah ada pun kat rumah 3 sebenarnya.. tp bila terasa ada orang nak tolong bayar, rasa tak rugi membeli, lepas mengandung pun boleh pakai sebab skrit tu boleh laras.. tiba-tiba kena bayar sendiri ni..rasa membazir pula.. boleh pulak gitu????? hahahhahahhahahahhaha.

xapala..moga rezeki saya abertambah dengan Marykay dan Ronella.. 
oh ya,..  dan-dan sebutni.. saya adalah beauty consultant Marykay  dan juga penjual produk Essential Oil brand Ronella... brand malaysia tapi kualiti setaraf produk luarnegera.  emmm semuanya saya join sebab nakkan barang yang sihat tanpa bahan kimia dan yg paling penting kalau ia adalah ori dan alami... marykayni mungkin ada juga bahan kimianya skitkan. mana boleh sesuatu produk tubertahan setahun dua, kalau tak bubuh bahan utk bai tahan skitkan.. seminggupun akan berkulat..dan takkanla semua set penjagaan muka nak kena sumbat peti ais.. mcmnerla nk bawa travel kalau kena buh dlm peti aja..ehhe. 

saya berani jamin Marykay ini adalah antara set penjagaan muka dan kosmetik yang selamat tau.. sebab tu syarikatnya dah lebh 60 tahun bertahan di peringkat antarabangsa. dan tiada satupun produknya yang di sita atau di laporkan merbahaya.. jaga2 ya puan-
puan.. set penjagaan bayi brand jonsan&jonsan pun dah byk yang ditarik balik dan dilaporkan mnyebabkan alah  dan kanser kepada kulit bayi.. 





jom ibu2, kita cuba untuk tidak menggunakan sebarang bedak @ apa2 produk dari jonson&jonsin untuk bayi kata kali ini.. gunakan produk seperti minyak dan balm yang selamat untuk bayi sahaja.. bukan utk mewangikan ya, tapi untuk jangan bagi masuk aingin sudaaaaa... barangan Ronela ada menyediakan pelbagai jenis balm yang sesuai untuk bayi tau.. guna tanpa was-was. jom beli dengan saya.

 pm saya untuk tahu lebih lanjut tentang harga dan kegunaan balm ini ya. besar balm ni..puasla pakai besar tapak tangan jugala.. berat dalam 38.16 gram.

boleh bayang tak besar mana bila tengok gambarni.. kedalamannya pun boleh bayangkan kan.. tak macam krim timbang yang kita kat kedai.. nampak dalam, rupanya adehhhh nipis ajoo huhu





saya dulu tiada ilmu, bila bayi selsema, duk bubuhla benda lah ni kat dada, rupanya tak boleh ya guna vaporub ni kat baby.. uk hukhuk..itulah pentingnya ilmukan..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails