Thursday, June 20, 2019

IBU MENYUSU JANGAN TERTIPU LAGI

Assalamualikum semua ibu-ibu.  Post ini dikhaskan kepada semua ibu-ibu yang sedang menyuskan anak. Tahniah kepada semua ibu-ibu kerana anda sedang berusaha gigihuntuk menyusukan anak anda ealaupun kepenatan bekerja, mengepm,menyimpn stok bukanlah suatu kerja tang mudahkan. Mencuri curi masa itu amat perlu. Kalau tak curi masa dan mengirbankan rasa malas, kami ibu ibu tidak akan berjaya untuk menyukan bayi kami secara ekslusif. Dia doakan kami berjaya hingga ke 2 tahun. Aminnnnn

Bila kita seorang ibu yang bekerja, buat stok , mengepam dan mengepam adalah wajib. Jadi mula kita mengeluarkan perbelajaan yang tidak sedikit.  Beli pam. Beli hotol stok susu, plastik simpan susu, beli pam kedua incase tertinggal@ untuk sesuaikan dengankeadaan  semasa mengepm dan lokasi untuk pam. 

Saya guna 2 jenis pam. Pam lacte duet yang dibeli dengan harga rm5++ pada tahun 2016 dan oam cup  untuk handsfree brand tpucup. Semuanya untuk memberi hasil terbaik dan untuk sesuaikan dengan masa penghunaannya. 

Bila melihat akan kegiguhan kita membelibeli ni kan, sudah tentu kerisauan terhadap kualiti susu juga selalu diminta ibu ibu. Jadi berapa ramai ibu ibu yang menggogle untuk mencari apa nak buat untuk dapatkan kualiti susu yang terbaik,anak cepat kenyang  dan susu pekat. Sapa pernah buat sila angkat tetek. Opsss. Hehehehe. Gurau je. 

Ik saya dpat article ni kat website pama. 

Saya snapkan dalam bentuk gambar untuk mudah di baca.





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails