Monday, July 8, 2019

A NEW CAR SEAT AND A NEW WARDED EXPERIENCE

Assalamualaikum muka diariku.  Saya sedang bersiaran di ward 8A unit. HDC Hospital selayang, tingkat 5 (kot)😀. 

Thoriq masuk ward lagi kerana nafas laju sebab kahak banyak dama paru- Paru. Pengajaran kepada saya, jika Thoriq nampak selsema terus bawa ke klinik utk sedut gas@ sonotron supaya kahaknya tidak berjaya bersarang di paru-paru. Nnti end up mcm ini. 

Saya  hold sampai hari ke 4   Tapi tetap bawa Thoriq ke klinik berdekatan untuk sedut gas  setiap malam, makan ubat  radang paru-paru dan  flush hidung nya dengan saline water.  Tapi pkul 2 pagi hari ke 4 , Thoriq menangis tak berhenti. 3.30 kami ke klinik berhampiran untuk sedut gas. Lepas sedut gas 2x pun keadan tidak bertambah baik.  Refer letter diberi kpd kami supaya serah diri ke Hospital selayang as soon as possible. 😪

So , we are here. Hari ini hari ke 2. Opsss. Lupa nak bagi tahu. Cerita di gustan semula.  Pasal hari k 3, sempat lagi kami ke kedai carseat yg terkenal dengan review yang sangat bagus di Shah alam. Bawa mertua yang  duduk dengan kami sementera waktu ini ke sana. So tadaaaa. Car seat baru kami. 
Koopers Lambada Thoriq. 


 Kenapa sekejap aja kami memilih. Kerana badan sinthoriq yang  agak tembam , hanyaini pilihannya. Yang lain2 agaknslim untuk badan Thoriq dan ia dapat menampung sehingga 36kg. Agak2 untuk beratbitu, berapa tahun ya umur Thoriq. Sekarang Thoriq dah 9.3kg  umur 7 bulan lebih. Harap dia slim skit bila dah besar. 




Bajunintinggal kenangan. Sampai di hospital Thoriq demam panas, misi mintabizin untuk guntingbaju spiderman favorate
Mama untuk
Basahkan badan Thoriq. Mama dengan berat hati mengangguk sahaja. 
Yelah, tangan dah ada line utk drip. Kepala pulak penuh dengan topeng oksigen spiderman tu. Susah juga nak buka baju dia. Huhuhu. Ayang baju tuuuuuuu. 

Hari pertama Thoriq di  sini




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails