Monday, September 27, 2010

TERIMA KASIH SAYANG

semalam, saya sekeluarga telah ke Sabak Bernam. saya nak mengurt bahu saya nie.... sejak lahirkan anak ke 3 sehingga sekarang, tangan kanan saya tidak boleh diangkat tinggi, tak bole nak menulis lebih dari 5 minit,

pada pendapatan saya aku suka jadi doktor sendiriini mungkin disebabkan saya selalu menyusukan anank saya mengiring di sebelah kanan...sakitnya Allah sahaja yag tahu...sengal hingga ke siku tau
perjalanan ke sana memakan masa 1 jam 30 min...rumahnya di dalam kawasan ladang kelapa sawit...bila sampai, terdengar pak aji itu menyapa "waras...waras"...oh,,org jawa rupanya...

sebenarnya malu2 dan tkut2 juga saya nk mengurut dgn lelaki, tapi bila mengingatkan nak berubat dan tiada cara lain sebab dgn tukang urut perempuanpun dah pergi..tapi tak menjadi..dan teringatkan kecemasan semasa di bilik bersalinpn lelaki jugakkan saya gagahkan jua...

nasib baik pak haji itu dapat membaca perasaan cemas dia minta keizinan dari suamiku dan urut bahuku di hadapan suamiku....yang melucukannya...xsempat nak masuk dalam rumah pun..kat beranda rumahnya aja.... saya buka 1 sahaja butang jubah, hanya tunjukkan kepala bahu..dia tak urut banyak, hanya layangkan minyak dan terus cekup urat yang sakit. katanya ada 3 urat yang telah lari dari kedudukan...dan terus dicungkilnya urat itu dan betulkan kedudukan...huss...sakit? xyah cakaplaaa...nak terkencing aku uratnya di atas kepala bahu, di lengan dan di bawah ketiak (lengan dan ketiak, dia xsentuh kulitpun...urt ats baju sahaja.... (dalam diam saya respek juga pak aji jawa tu....

alhamdulillah, kini bahu saya rasa ringan sedikit..nak tengok 2,3 hari lagi...baru akan hilang sakit kata pak aji tue.... seterusnya dia beulkan alingment leher saya..katanya leher kita mcm stereng kereta jugak..kena betulkan alingment....hhahaha lucu rasanya...xsampai 5 minit..semuanya selesai....


suami hulurkan sedikit saguhati..dan kami terus pulang....
sebelum pulang, kami bawa ank sedara pegi makan tengahari kat kedai makan... sempat laa snapp gambar depan kedai makan tue skit..org suka bergambarkannnn


mula-mula sampai kat sabak bernam...ini muzium sabak bernam. ada sebuah kereta lembu..apa lagi...ber tebahhh laaa anak2 saya kat atas tu....


anak sedara yg belajar kat kolej Komuniti...baik budi dan hormat orang tua..boleh dibuat calon menantu...insya Allah isteri dan menantu solehah...ada berani???!!! eheheheh


haa, mcm kt negara owang puteh plk..ada burung merpati segala...tak dapek p nogori owg putehpun..sabak bernam jadilaaaaa


Asma' sedang ralit tunjuk kat burung2 merpati yg sdg makan makanan yg di tabur oleh tuannya...dah ada gigi...2 batang bwh dan 4 btg atas...skrg dh suka menggigit orang...pedih oooooo


kepada suamiku...terima kasih abang kerana bersusah payah membawa saya berubat hingga ke SB..... maafkan jua segala kesalahan dan kedhoifan serta ke Kelampauan ku selama ini......
Saya terlalu mengikut perasaan... aik nape syahdu plk nih....heheheh adalaaaa.......biasalaaaa.....

1 comment:

eynda said...

Cantiknya gambar dgn burung2 merpati tu :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails