Sunday, December 26, 2010

Kalau ikutkan hati...

Kalau saya ikutkan hati.......ingin sahaja saya memaki dia
kalau ikutkan hai ingin sahaja saya menyinga kepada nya
kalau ikut hati ingin sahaja saya berteriak kepadanya
ya..kalau ikukan hati...memang putus saudara

adakah saya seekor lembu
yang tiada perasaan
adakah saya seekor lalat yang tiada dendam
adakah saya seekor cipan yang bisa memaafkan semua kesalahan orang

namun ada pepatah mengatakan
ikut hati mati
ikut rasa binasa
ikut perasaan penasaran

bagaimana harus saya lepaskan kemarahan yang bergelodak di jiwa
bagaimana harus saya melempiaskan amarah di dada
bagaimana harus saya mematikan api dendam yang datang menerpa
tiap kala teringat penghinaan itu semula


ya Allah,Kau berikanlah aku kesabaran...
agar aku dapat menempuhinya
walaupun tiada yang mengerti
atau saja tidak ambil peduli....



1 comment:

Rohani Hashim said...

shafida,
nanti sy buat review psl SS eh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails