Wednesday, March 2, 2011

Tak Semua Teksi Jahat.

Assalamualaikum semua.....

Tak semua driver Teksi jahat.....tapi itulah ....yang saya jumpa sebentar tadi......waduh...geram betulla....saya selalu terkena dengan driver yang tak berapa baik.

alkisahnya....paginie saya ada kursus balapan di PPD Gombak. suami yang hantarkan. Balik , saya kena cari cab.......rasa takut-takut nak naik cab membuatkan saya teragak-agak untuk naik cab...saya nak cari melayu, rasanya selamat sikit dari India....maka sayapun naiklah teksi yang satu nie..

tah ape-ape yang dia borakkan tah...pasal tak puas hati guru dihantar ke Sabahlaa....pasal Najib bagi hadiah sampai RM18 ribu kat Guru Besarlah...katanya bukan guru besar yang bertungkus lumus mengajar murid-murid tapi guru.....kenapa Kerajaan bagi hadiah kepada guru besar pulak????dia menanya asaya. saya banyak diam ajer...dalam dia bercakap-cakap tue, saya perasan dia guna jalan jauh dan suka-suki berenti nak isi gas kat petrol station...takke sakit hati..padahal meter berjalan...pastu siap tanya-tanya saya macam-macam...saya nak tegur, takut pulak nanti dia naik angin dan buat macam-macam pula...aisyeeee......

sampai di rumah...memang kena rm10...rasanya kalau betul-betul dia drive dengan jujur...rasanya tak sampai rm10...tapi alhamdulillah, saya sudahpun berada di rumah dengan selamat......alhamdulillah........ala kulli hal....

pernahkah anda mengalami keadaan seperti saya.

2 comments:

suri solehah said...

ala siannya..depa ni tak pk jangka panjangkan..kita sekali kena dah srik dah..

Anonymous said...

Setiap kali naik kenderaan awam, banyak2lah berdoa dan bertawakal.. pastikan jalan yg dilalui itu kita mengetahuinya serba sedikit ttgnya dan melalui jalan yg sibuk@ banyak kenderaan lalu lalang dan ramai org... pastikan telefon sentiasa berfungsi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails