Monday, November 14, 2011

lagi bab menjahit

assalamualikum, di saat ini, saya bri sahaja lepas mencantumkan kesemua part-part untuk baju kurung.. sukanya hati bila melihat pesak dan kikik sudah tercantum dengan badan dan tangan.huwakakakakkakakakka... tapi saya masih belum sembat utk leher, tangan dan hujung baju kat lutut tu.

dengan bersemanagtnya, saya cuba menerai hasil jahitan saya...isk..isk..isk..sedih betul, terkecillah pula. saya memang ukur tepat dan potong kain depan kawan yang menjadi guru tak rasmi saya tu..tapi kenapa boleh terkecil sahlah memang salah saya ,ketika menjahit, mungkin saya dah terjahit lebih dari basi....lagi sekali saya tention...

dan saya terus ambil kain untuk buat baju asma' yang telah di jahit tepi. saya cantumkan perlahan-lahan. bila sampai tang kain...alamak, kainnya saya potong jalur melintang. rasanya aritu dah perhatikan betul2 supaya kaintu saya ambil menegak mcm part badan..ish..ish...tak sangka betul, tersalah jugak..xapalah. cuma bila saya nk jahit kain tu, rasa was-was pula. saya tangguh dulula, kawan saya minta saya bawa mesin jahit ke sekolah esok, boleh saya minta dia tunjukkan cara jahit yang betul nanti..entah ada masa kosong atau tak kat sekolah esok, harap-harap adalah masa saya nk belajar nanti.

saya ada dengar kat kolej komuniti ada buat kelas jahitan denagn harga yang murah.. berkenan betul saya nak masuk kelas jahitan. saya mesti belajar cara yang betul untuk menyambung dan menjahit setiap part badan. ni main ikut dan sambung je, langsung tak kemas....sempga impian saya akan mudah telaksanan...bilalah agaknya..kalau ada bby nanti,mseti makin isbuk...sempatke nak menjahit.huhuhuhuh

4 comments:

Lorna said...

slm kak fida :)
ohh kelas yg sy masuk tu kat ttdi damansara...ada juga kak yati (cikgu kelas) wat di kajang...
akak leh tgk link ni k...
www.bengkeljahitan.com

shafida said...

oh, tq lorna

Izzlorna said...

Tak mengapalah..nnt pas akak dah bersalin, leh sambung belajar blk....moga selamat semuanya :)

shafida said...

tq lorna..hik hik hik//husband akak kata, lepas bersalin,mesti dah susah nk menjahit.entah2 sekadar bawaka budak jer...hahahha..akakpun tkt nk menafikannya....31 taun idup, baru nk belaja rmenjahit...xke peliktu.ahahahaha..
apa2pun tq lorna doakann akak..
semoga lorna juga success dlm jahitan lepas nie.

lorna dh ada mesin jahitke? share la dgn akak ttg mesin jahit lorna nnti ye/akakpun tgh survey2 sbnrnya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails