Saturday, November 12, 2011

Pengalaman pertama dalam jahit baju

assalamualaikum,
di pagi buta nie, saya mencoretkan sesuatu di sini, saja ingin mencurahkan rasa hati yang sedih tention. ngada-ngada punya ayat.hehehehehhe

hari ini secara rasminya saya belajar menjahit di rumah, dengan menuntut ilmu potong baju dari rakan sejawat secara tak rasmi di sekolah, maka sayapun mulalah menjahit,tengahhari tadi, gigih saya pergi ke kedai untuk jahit tepi 2 pasang baju kurung yang sudah saya potong.

nama lagi pengalaman pertama....sungguh menyakitkan,bagai menjahit hati sendiri. setiap kali saya menjahit, jahitannya bengkang bengkok,macam ular kena palu. tangan saya gagal untuk mengkordinasikan kain agar berjalan dengan lurus. jahitannya juga berkeriput, penat tau saya mengukur,potong dang pinkan dengan jarum peniti,akhirnya pesak dan kekeknya berkeriput dan tak sama panjang. alat penetas yang saya baru beli juga hilang...aduhh...dugaan-dugaan. itu belum lagi dengan gelagat anak-anak yang banyak karenah. mentang-mentanglah mamanya nak buat hobi baru, ada-adaje perangainya....

akhirnya leher saya rasa sangat sakit. macam tergantung batu besar atas heler, berat dan menyakitkan. mungkin sebab saya asyik mengendap jarum kat mesintuje semasa menjahit..huhuhuhuhhu...

dengan jahitan yang tak menjadi, kain yang di potong rosak, leher yang sakit, belakang yang lenguh,anak-anak yang bergusti...betul-betul membuatkan saya tention.huhuhhuuhhu......

ingin saya paste kan jahitan2 yang rosak itu, namun xdaya saya naksnap gambar yang menyedihkan di pagi hari..nanti2lah saya kongsikan ye. arini anaknda Muaz ada peperiksaan utnuk masuk tahun 1 di sk kebangsaan dan sek agama, harap-harap boleh buat yang terbaik ye Muaz....mama doakan kejayaanmu anakku.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails