Friday, February 3, 2012

CUBA BUAT STOK SUSU

Hari rabu minggu depan saya akan mula bekerja semula...risau memikirkan baby umar yang akan ditinggalkan kepada pengasuh nanti. pelbagai persoalan dalam kepala saya mi.


bersediakah dia nak handle susu ibu yang akan saya bekalkan setiap hari nanti. mahukah dia bersusah susah untuk panaskan susu setiap kali mahu menyusukan umar? mahukah dia alert setiap jam untuk memastikan susu yang sudah dipanaskan hanya boleh diberikan kepada umar dalam masa 1jam sahaja? mahukah dia menggunakan warmer yang akan saya bekalkan nanti? adakah dia akn komen semua benda itu akan menyusahkan & menambahkan bebanan kerja dia nanti..nak masak untuk budak transit lagi,nak kemas rumah lagi...itu smua mbuatkan saya risau.


saya juga risau bila perasan yang perut umar tidak berkenan dengan susu beku yang dicairkan.sudah 2kali memberinya susu yang telah dibekukan..nampaknya 2x juga perutnya meragam dan sepanjang hari dia akan menangis dan tak senang duduk..adakah ini petanda saya perlu membekalkan susu fresh shj. Bagaimana jika suau perahan saya drop.auau tak cukup...haruskah saya bekalkan juga suau formula....bagaimana dengan azam saya mahu exclusively breastfeed umar paling kurg 6bln pertama????...


risau memang risau. nampak.ya saya kena mulakan sesi pp saya untuk make sure.susu saya bertambah banyak setiap sesi mengepam agar cukup untuk bekalan umar aetiap hari.kena kais pagi minum pagi,kais ptg minum petqnglah nampaknya..nqmun nak buat pp tu..adui yaiiiii...memerlukan semangat dan keerajinan yang tinggi. Semoga Allah menolong saya.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails