Tuesday, February 28, 2012

MARAHKAN MURID

Hai...pagi-pagi lagi dah naik angin cikgu ni. Maklumlah dah namanya manusia...kadang-kadang ter hot juga bila ada yang nak naik kepala...apatah lagi jika sepatah kita berkata,10patah pula dijawabnya


kalau jawapan betul tidaklah mengapa..

ni...meraban yang entah apa-apa. Kelas 6u si jejaka bertapa,

gambar pertama adalah singgahsananya,gambar ke dua nama negerinya,masuk aja cikgu,mulutnya terus berkata-kata. Semua kata-katanya menidakkan pesanan dan nsihat guru..naik hangin guru dibuatnya.


Saya masuk memberi ala kadar cerita...si dia tetap dengan sikapnya yg dianggapny lawak aja...saya sound direct kepada dia,siap mencabarnya agar menunjukkan sekurang-kurangnya 3A bila result upsr tiba..kalau tak..saya akan buuu dia

melampau tak saya???..


Sebelum keluar rehat saya memanggilnya.

"awak tahu tak,perbuatan awak membuatkan cikgu terasa hati dan naik marah.kenapa awak selalu menyampuk kata-kata guru.kalau yang berkaitan xapalah juga..ini entah apa-apa yang saja nak buat cikgu marah. Awak tahu tak perbuatan awak dinamakan tidak menghormati guru..si dia tunduk membisu,sesekali mengangkat muka dan menganggukkan kepala.kesian pula melihatnya" syarahku berjela-jela


Saya minta maaf jika kata-kata saya buat hti awak terasa...ini adalah teguran.kalau saya tak tegur mungkin awak tak tahu perbutan awak salah. Dia senyum pahit...saya benar kan dia keluar rehat...


Sebelumtu saya keluar dlu ke tandas...

.melabur apa yang tersisa,

pi tandaspun naik hangin juga...enth harike berapala di cleaner ni x sental lantai...berminyak penuh habuk hitam.kalau semalam dh sental mana mungkin begitu kotornya@ mungkin si anak murid turut berkongsi rasa,melabur menyelinap ke tandas guru.


kalau diguna bersih di pam flash oklah juga..tapi melabur sedap flash terlupa..cikgu nak membuangpun tak selesa.inilah nasib guru sek rendah..dah nampun rendah,walau belajar tinggi.huk hik hik....


Maaf dipinta kesekian kali

Jika pembaca ada terasa hati

niat berseloka di pagi ini,

sambil cerita kisah terjadi


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails