Sunday, April 22, 2012

Samsung Y saya

saya amat senang dengannya..biarpun ramai kawan-kawan yang telah memakai samsung W,samsung sII dan kini baru nak keluar yang terbaru samsung sIII, saya masih selesa dengan Si Y saya...


pertama rasa muda aje sentiasa kerana modelnya Y.Y bermaksud Young..hanya young people ajer yang guna..ekekekeke


kedua...sememangnya amat selesa dengan budget....walaupun berharga rm499 sahaja..dengannya saya boleh berfb...saya boleh update blog setiap kali ada rasa rajin...(mcm malamni saya terajin wat 2entry skali..wahahaha...) jadi kat bawahtu kita akan nampak edit by android..wahahaha..padahal orang xkisahpunn android ke pc ke tablet ke...kan..kan..tp saya sukeeee ;)


ketiga...walaupun samsung Y adalah yang paling cikai diantara hp samsung android atau smart phone yang sewaktu dengannya,dengan si Y ini saya sememangnya boleh dapat semua yang pengguna "samsung smartphone lagi canggih" dapat....contohnya boleh jadikan hp ini sbgai modem yang xperlukan sambungan wayar..dipanggil hotspot..on kan aje..terus gadget lain boleh dapat .boleh surf intenet sama2.....hehehe


keempat..saya boleh menghubungkan perisian picasa dari pc ke hp saya.saya juga boleh edit gambar jadi lebih menarik dgn program camera360.cari aje dalam market .download..terus boleh guna


cuma hp ini....


agak kecil untuk simpanan data yang besar..yelah..namapun anak kan...kenalah lagi kecil berbanding sII...tp setakat ini boleh lagi nak simpan picture dalam 100 keping tu..kalau banyak sgt...jadik tong sampah pula..semua nak di simpan...


kedua..alahai...memang kena langgan internetla kalau hp nama android atau smartphone ni..kalau tak...mms pun xleh hantar dan terima tau..terpaksala kan...tapi byk juga jasa guna internet bergerakni...heheheh..up to date aje di mana-mana. tak perlu ke pc. hurm....atau lebih tepatnya.. selalu buang masa seach itu ini yea..yang pastinya ....tanggungjawab kerja kena dilaksanakan..jangan curi tulang...curilah isinya..kakakakakaka....baru kenyang makan isi..;)


keempat..dah namapun young....mega pixel nyapun oklaaa...tp tidaklah se sharp sII..ramai kawan saya kata bila pakai SII atau samsung note atau samsung tablet..mata mereka terasa sedikit kabur dan rasa tak selesa bila drive....adakah disebabkan warna dan pencahayaan yang terlalu terang dari gadget2 tersebut...Allahu a'lam...masih belum terbukti dengan kajia. saintifik..yg pastinya...alhamdulillah...hp y saya tidaklah terlalu memancar2...org kelantan kata ceroh jerilohhh gambarnya sehingga menyakitkan mata..sedang2aja..wasatiyah..wakakakaka


kelima..dia didatangkan khas dengan (kalau xsilap) 4 penutup belakang warna yang berlainan..sekarang saya gunas warna pinki...pinki...dah jemu..boleh tukr warna lain plk....


last sekali...sebab young kan selalunya lebih kecil molek dari dewasa atau orang tua..maka screen dan keypad nyapun comei aje..jari jemari saya tak secomel screennya...maka banyaklah terjadi typing error...kalau nampak saya eja salah tu maafkan saya ye...tersalah tekan keypad touch screen le tu...ditambahlg kesukaran untuk membaca dan meng edit semula...


apa-apapun...terima kasih Allah kerana masih memberiku peluang untuk sama-sama menyelongkar ilmu Mu dengan gadget kecil ini..semoga ia mendatangkan banyak kebaikan kepada saya......


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails