Thursday, September 6, 2012

4 BERADIK

kepenatan yang paling utama saya adalah hendak melayan karenah dan permintaan anak-anak saya nan 4...bila tiada abah mereka...3orang itu pun cukup membuatkan saya kepenatan...kemarahan..kegeraman...hilang kewarasann!!!!???? huhuhu..nauzubillah......

tengok orang memukul anak...kita akan mengeleng kepala mengenangkan betapa bodoh dan dungunya si emak atau ayah yang memukul sebegitu anak yang masih kecil dan belum berakal penuh...

tapi bila kita yang naik marah pada anak-anak...tak pula kita pernah fikir betapa teruknya muka dan perbuatan kita pada masa itu...

saya tidak mahu menjadi begitu...saya tak mahu bila anak-anak besar nanti mereka akan berdendam dengan saya..yang lebih parah..nauzubillah...mereka akan mendapat kesan buruk akibat nafsu ammarah saya kepada mereka...

kepada ibu-ibu yang impikan untuk menjadi ibu misali termasuk saya..(huhuhuhu)...tolonglah (hati saya sendiri sebenarnya) kawal kemarahan kita...janganla kita hilang kewarasan walaupun penat bekerja dan uruskan rumah tangga..ingatlah kesabaran kita itu ada ganjarannya di sisi -Nya.

saya rasa sangat bersalah dan berdosa kerana selalu mengabaikan permintaan kakak faqihah..kini saya cuba bersamanya..bersamanya melukis gambar..walaupun di dapur menu berbuka puasa syawal masih belum siap.muazpun baru balik sekolah..

Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails