Friday, September 14, 2012

JANGAN LEWATKAN.

Teriyang-iyang persembahan Kalam Jamaie @coral speaking dalam bahasa arab di sekolah tempohari....

La tuakkhiru solati anil waqtiha......jangan lambatkan solat....

But some times there are people who are very hard working to please their bosses.but unfortunately Allah not please with them because they late to performing their solah. so buzy working or doing something .oh....so sad isn't!!!!!!

Semoga kita semua tidak tergolong di dalamnya...amin...

Suri rumah juga tidak.ketinggalan melambatkan solat khususnya solat isyak..dengan anak-anak kecil...mungkin mahu tidurkan bayi...last sekali tertidur sekali dengan mak bayi..sekali terkejut masjid dah mengaji untuk azan subuh...sambung terus dengan solat subuh...hai....terasanya diri sendiri bila cakap begini..kerana saya juga sering terlewat juga.

Termasuk dalam lewat juga adalah lewat ke sekolah....

Abah...mana serkup mama??

Abah..stokin mama tadi mana ye..tadi letak kat sini...

sesudah sampai ke tumah oengasuh di belakang sekolah..."Abah,pampers umar lupa nak bawala...tolong hantarkan ke umah pengasuh nantiye....

Disebabkan tidak prepare awal ke sekolah..paginya adalah acara kelam dan kabutku....semuanya hilang dan berkecamuk...akhirnya sampai sek,key in ic lebih dr 7.30 pagi..jam tertinggal...stokin belum bersarung...haihhhh...sampai bila nak keletihan begini...

Orang kata mereka yang selalu tergopoh gapah dan terlewat adalah mereka yang suka melewatkan waktu solat..bertangguh-tangguh...kerana itulah juga semua kerjanya juga akan bertangguh... Bukankah solat itu membentuk peribadi????

Cubala kita sama-sama berubah untuk lebih berjaya dunia akhirat.

Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails