Friday, January 4, 2013

SEMAKIN

huhuhuhuhu.... bila dia montel kita risaukan dia... hari-hari ingatkan supaya kurangkan makan... kita masak dia tolong habiskan... syukur makanan licin...tidak membazir...namun bimbang mengenangkan dia terlebih makan...diet lari bila dia dah ada kesedaran untuk kuruskan badan.... kita pula yang tak senang... sekarang makanan selalu tak habis... nasi selalu tak licin dalam periuk, lauk dalam pinggan berbaki, akhirnya kitalah yang semakin mengelembung..dia semakin maintain...happy for him...unfortunately bad for us kita tak tergamak melihat baki laukpauk tak habis dimakan, tak tega melihat nasi di dalam periuk yang berkemungkinan esok basi, maka kitalah yang tolong melicinkan semuanya especially dinner time...maka kitalah yang semakin mengelembung kegemukkan.. bagaimanalah kalau begini..risaupun ada...kalau tak masak si dia balik mahu makan..lapar katanya seharian tak makan di pejabat.. bila kita masak..dia balik kata dah kenyang makan petang tadi pula...malamni tak nak makan..nak diet... maka sekali lagi malam ini saya menstokinkan perut saya..kasihan melihat ikan jaket berlada yang baru saya goreng tergolek syahid di atas pinggan tanpa dijamah.. susah juga bila suami berdiet...namun saya relakan...walaupun saya sendiri kembung berlemak...namun tak akan biarkan obes menempelkan dirinya ke badan ini...SD II suami makan..bila dia dah nampak kesan, saya akan cuba se tin nanti.

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails