Sunday, March 17, 2013

BELI VITAMIN ?

Assalamualaikum.. berjumpa semula sidang pencari maklumat dan blogger sekalian.

Baru tadi saya berbual di alam maya bersama kawan lama saya se sekolah menengah dahulu. Perbualan kami berkisarkan suppliment untuk kesihatan badan.

Duit lagi kan.... hurm...anak nak sekolah... nak tuition..nak beli macam macam. Kitapun nak macam -macam juga.. bila difikirkan memang akan rasa "nantilah dulu".... begitu juga dengan saya. Tapi kalau tak mmbeli suppliment pun akan habis jgk duittu ke tempat lain..maybe yang xberfaedah. Baik beli suppliment utk kita. Kita makin tua, kalsium penting. Paling malaspun kalau dah xlalu nak telan susu, ambil aja kalsium @ vit c.

Di dalam fb saya terjumpa kawan share keratan akhbar brkenaan lambakan vit c yang tidak berdaftar di pasaran. Yang sudah tentu tiada cop KMM. Berbahaya tu.

Kepada kawan-kawan sekolah sayang yang giat makan rumpai laut memang akan tercari-cari vit c utk mem power kan lagi penyerapan rumpai laut aka kolegen ituw, namun di ingatkan agar cek dahulu status nya. Ada cop KMM tak? Bimbang kalau2 bahan lain yang beracun nanti. Cantik entah ke mana, penyakit pula yang kena.

Untuk jumlah vic c yang ok bagi tubuh bolehlah ke sini. Jangan overdose pula. Biasalah...benda buatan manusia, tentu ada side effect nya kalau mkan tak ikut jumlah yang betul...

Vit c ni puka ada banyak jenis.. sintetik. Ekstrak buah sebenar dan organik.. kalau nak tahu..sila lah tanye prof google ye... ilmu di hujung jari anda...

Semoga beroleh manfaat.....

ASSALAMUALAIKUM...

P/S: ni tiada kaitan dgn vit c ye. Tp mereka mmg pemakan tegar rumpai laut aka kolegen.

HARINI KAMI ADA MESYUARAT PIBG DI SEKOLAH.. GURU DIKEHENDAKI MEMAKAI  BAJU BADAN KEBAJIKAN GURU (BKG) WARNA KELABU... SAYA AJER YANG SEMPOI..KAWAN LAIN..HUSSSS SULAM ADO...TAMPAL BUNGEE DAN REBEN PUN ADO..KERAWANG PUN ADO...

di bawah saya paste kan antara 3 top three yang menang pencalonan paling rajin menampal..heheheheh..saksikan.

Saya suka bungee warna pink sweet dan soft aje.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails