Monday, March 11, 2013

CIS KUTU!!!

ASSALAMUALAIKUM

maaf kerana tajuknya agak biadap. "cis" berada di permulaan tajuk...ingin menunjukkan kegeraman.

Kenapa? Sebabnya kepala saya sudah terasa kegatalannya...ingatkan kelmumur menyerang, rupanya kutu sudah bertandang..dah beranak pinak agaknya.

Dah seminggu saya lihat faqihah pakai tudung herot berot. Rambut tersembul ke luar. Katanya gatal kepala. Semalam dia tunjukkan kepalanya. Ada kudis katanya. Bila di selak....masya Allahhhhhhhh..... penuh telur kutu..selak lagi, anak-anak kutu bertempiaran lari.. patutla kepala sayapun gatal rupanya dah berjangkit.

Serta merta teringatkan Faqihah yang setiap hari tidur di sekolah pada waktu rehat tengahari di sekolahnya. Mesti berjangkit dengan kawan-kawan pra dua nya. Mendidih betul bila kepalaku juga terasa merenyam..sudah tentu kutu2 itu sudah mula bertelur dan menetas atas kepalaku ... uwawawawa..tiba2 naik meremang bulu romaku...

Malam tadi saya mulakan projek me "nyah" kan si kutu itu. Nasib baik ada kapur ajaib. Kapur ini elok untuk semut, lipas dan kutu. Mengikut testimoni kawan yang guna, kalau kepala berkutu, goreskan saja di kulit kepala dan di atas rambut. Nescaya kutu akan panas dan akan naik ke permukaan rambut. Ada yang mati tergolek. Bila Sikat mesti jatuh punye.

Malam tadi memang nampak banyak ibu-ibu serta anak-anak kuru naik ke permukaan. Tapi tak mnang tanganlah saya nak mengutip dan "menindas" ke semuanya. Saya ambil serkup dan biarkan mereka di dalam tu. Insya Allah dengan kapur ajaib ini terus kutu pun akan jadi hampas. Malam ini saya akan buat lagi.

Bagaimana dengan kepala saya. Sape yang nak tolong goreskan kapur? Huhuhu..nampaknya tengahari ini rambutku terpaksa ku potong pendek. Dah tak tahan gatalnya lebih-lebih lagi bila pakai tudung dan dalam serkup. Huhuhuhu...

Jagalah kau kutu..aku perangi kau habis habisan.

Menindas: tenyeh dengan kuku sampai bebunyi..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails