Saturday, May 31, 2014

KANCIL SAKIT


Accessories websites optimization
Alahai... kancil tunggangan saya ke sekolah tu dah lama sakit... bila bawa ajer bunyi macam air menggelegak dalam Bonet depan.. seriau saya setiap kali naik.. bila cakap dengan baginda bos..dia kata nak bawa pi pomen. Tapi disebabkan sibuk dan ketentionan sejak seminggu dua di tempat kerja beliau.. beliau terus terlupa alkisah kancil saya....

Rabu lepas hujan lebat... nak ambil ank kedua saya di sekolah nya.. tinggalkan anak dalam kereta... enjin di pasang sebab nk pakai aircond..tetiba jer saya nampak asap.keluar dari kereta... saya terus tutup enjin... risau memikirkan berita dua beranak mati kereta terbakar.. adeh... ngeri bila tengok asap tu keluar.. call baginda yang mulia.. baginda cadangkan supaya saya tutup aircond.. ok.. kita tutup aircond...

Untuk perjalanan yang dekat saya selalu susah hati kerana bunyi air menggelegak tu semakin kuat kedengaran... nasib baik jalan dekat2 aje... sekadar 15minit perjalanan.

Alkisahnya zohor tadi baginda nak ke.masjid saya syorkan naik ajer kancil saya.. yelah demi menyahut seruan poket bulan nie yang agak mengecil dengan cepat.....sampai sekarang xbalik balik lagi.. cek hp ada 2.misscall dr baginda... ..saya cuba call balik xdapat..

Cek.whatapp baginda dan rakan 2 taman..rupanya baginda tengah tersadai di sebelah zoo negara... kancil saya sakit tenat.. demam panas sehingga temperature naik tinggi dan air menggelegak dlm enjin...kawan kawan baginda kata kalau jalan jugak mybe enjin akan terbang... haa.. baru tahu betapa berdebarnya hati saya setiap kali mengunggang si kancil ke sekolah demgan bunyi menggelegak itu setiap hari... nasib baik saya xpadam sekali dengan si kanciltu..huhuhuhu

Dan alhamdulillah.. Allah selamatkan baginda.. sibjancil ajer yg tersadai... bagianda tiada apa2 aral.. alhamdulillah ya Allah...bunyi guruh dah sabung menyabung neh... tanda hujan lebat akan turun..di kl sekarangni ..pantang pukul 4...hujan akan melebat.. dan pantang hujan turun mencurah... akan jadilah pkul 4..ekekekekekekek... harap2 baginda dapat tempatbnerteduh dan kereta berjaya di baiki.. tapi... merisaukan poket baginda saya tu rasanya dh bocor pun harini..smlm oun meminjam kembali alaun bulanan saya.. hohoho.. kesian bagianda.. moga dia ada duit utk bayar separuh atau 2 paruh dari harga pomen baiki tu..

Eh... td saya kat jemuran..mahu jemur pakaian... hehehehe.. janganla pandang gitu kat saya.... saya mengakula saya memang sungguh malas sekarang.. bukan sekarang ajer.. memang dah berkarang kurun saya malas... kekadang baju 2 hari  dlm mesin... tak berjemur..adehla.... terpaksa spin balik bubuh softanla utk nyahkan bau  hapak kain yg xbersidai ituw.. ok ker nk berjemur ni.. malu alah plk dgn jiran belakang dan jiran tepi.. pagi td masa terang benderang xmahu bersidai.. dah bunyi guruh baru nak sidai.. huhuhuhu....xapala labu.. janji ko sidai ye.. kalau xkeringpun sekurang kurangnya bila baginda balik nampak  juga baju bajan bersidai.. hohohohoho....org kelantan kata better late then never ..kan..kan..oklah... slmt beristirehat semua ye...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails