Wednesday, June 18, 2014

Air mata kenapa xmahu berhenti!!!!!

Assalamualaikum kawan kawan... pernah baca post saya berkenaan Mas Rahayu dlu.. di sini dan di sinun.. ya... alahmdulillah, sekarang beliau juga sedangn berbadan dua dan ini adalah peluang terakhirnya untuk mendapatkan baby memandamgkan  sudah 3 kali beliau menjalani operation untuk bersalin..dan yang ke empat nie..insyaAllah juga akan memalui pembedahan... dan baby ke empat ini juga adalah boboy... syukur ya Allah... moga baby ini sihat dan menjadi rezeki buat kak mas rahayu dan suami. 

Tengahari tadi kak mas rahayu  menghantar msg ke whatapp saya.. bertanyakan tentang individu yang akan kematian bayi masa lahir nnti.. dia merasakan bayi itu adalah bayi saya...saya tersentap.. perlukah saya berterus terang dengannya.. saya risau emosinya akan terganggu nanti.. sekarang ini.pun kak mas sudah tertekan dan fobia membawa kandungannya yang sudah menjangkau 6 bulan .... anak lelaki ke 3 nya dlu dilahirkan tak cukup bulan... dia bimbang jika ia berlaku lagi.. saya tidak sanggup melihat kak mas rahayu terganggu dan memberi kesan kepada kandungannya.. smbil membalas  whatapp nya.. air mata saya bercucuran.. antara  menahan kesedihan di dalam.hati dan juga xsanggup meluahkan kepadanya....maafkan saya k.mas... biarlah saya menanggungnya sendiri.. bila sampai masanya nanti kak mas  rahayu akan tahu sendiri.. pada masatu kandungan akak dah menjangkau 7 bulan.. moga  baby kak ayu sihat walafiat.. doakan saya tabah..sabar dan redha menghadapi ujian Allah ini..

Sedih ini terbawa2 sampai ke magrib pula... penantnya nak menyapu air mata ini.. alahai..kenapala air matani xnak.kering...

Semalam suami mengajak saya  membuat scan 3d... adeh..saya bimbang kalau kalau saya tidak.dapat control emosi semasa doktor tengah buat scan tu.. malu pula menanges  nanti.. bukan itu aja.. kalau dh mula keluar air mata...payah saya nak.berenti...nanti teringat inagt dan terbawabawa samapi dua tiga hari.. penat saya menelan sebaknya nanti..apa pendapat kawan kawan... elok tak kalau saya melakukan scan 3d tu.. bleh masuk dlm cd.. buat kenangan.. masa lahir nanti kelam.kabut...mesti xsempat nak ambil.gambar.. lagipun rasanya kurang manis mengambil.gambar jenazah... ...bukankah elok kalau ada kenangan... sekurang kurangnya saya mampu menatap.wajahnya walaupun tuan empunya sudah di syurga sana.. adeh...keluarlg air mata... penatnyaaaa

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails