Sunday, March 14, 2010

SUSAH KALAU TIADA PENDIRIAN

(Assalamualaikum dan selamat malam semua)


rasanya semua mungkin sudah tidur . Yang Pastinya suamiku dan dua orang anak-anakku sudahpun dibuai mimpi. dan sekarang, saya sedang memujuk anak sulung saya untuk masuk tidur. keras betul matanya, yelah, petang tadi dah tido sakan.

Dari tadi tak bosan-bosan mengulang cerita utraman ...CD Utraman -cerita lama - topeng UTRAMAN nye pun lucu bangat ...xreal langsung tapi bila budak2 tengok, melopong ajer...takjub......CD yang dibeli kat TESCO malam semalam. dah 3 kali revine cerita sama, dari pukul 9 tadi lagi .sudahnya saya dan suami tidak dapat nak lihat rancangan TV malam ini..em, rugi ajer langgan ASTRO macam nie, xboleh nak tengok ASTRO. hehehehe

opsss, banyak pulak membebel.. saya sebenarnya lepas melawat FB untuk kesekian kalinya...ada terjumpa 2, 3 orang kawan lama dari sekolah Menengah Arab kat Tanah Merah dulu..dan wat blogwalking kat website mereka..saya jadi follower secara sicret..rasanya dengan buat begitu, harapannya agar website saya tiada dalam Follower mereka.

Bukannya apa, saya cuma segan, kalau boleh tak mahu orang yang pernah mengenali saya secara dekat @ kamceng dengan saya dulu melihat blog atau mengetahui kisah kehidupan saya sekarang..rasa malu pula..biarlah saya menjadi follower sicret mereka...yang penting, setiap kali masuk saya klik nuff mereka...dengan ikhlas..

aduh, tersasar lagi...sebenarnya nak cakap benda nie..semasa saya wat blogwalking saya terjumpa mutiara kata ini: ini dikutip dari sini


Usah Jadikan Kenangan Itu Satu Kehidupan...
Tetapi..
Jadikan Kehidupan Ini Satu Kenangan..

saya adalah seorang yang hidup dengan kenangan..seluruh hidup saya menjadikan kenangan itu satu kehidupan. jika kenangan itu pahit dan sedih. ia akan mempengaruhi aktiviti, emosi dan sosial saya sepanjang hari...dan sudah tentu hidup ini tidak sunyi dari segala peristiwa pahit lagi memahitkan..hhehehheh ada ker ayat macamtu..ta'kidd tu..ayat penguat tu...

kalau dibaca mutiara kata itu, saya sedar penulisnya melarang saya dari hidup dalam kenangan yang mendukakan saya kerana ia akan menjadikan saya seorang yang tidak bersemangat, rendah diri dan mengganggap diri sendiri serba kekurangan dan orang lain bahagia dan hebat serta lebih serba serbi...

ya!!!! saya hendaklah berusaha untuk menjadikan kehidupan seharian saya secemerlang yang mungkin, agar ia boleh dijadikan satu kenangan yang indah....kenangan yang indah akan memberi motivasi kepada kita untuk terus bersemangat melalui hari-hari baru... betul tak....






No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails