Wednesday, June 6, 2012

MAJLIS USRAH & PAGAR RUMAH

Alhamdulillah....semalam suami telah mengajak ahli usrahnya untuk berusrah di rrumah baru kami...heheheh..inilah kali pertama dia mengajak kawan-kawannya berusrah di rumah...walaupun rumah lama dulupun aku lah orang yang pertama tak setuju kalau dia nak buat usrah di rumah sewa kami....aku sebenarnya sangat risau bab nak wat makanan....akukan tangan kayu....semua makanan yang aku wat mesti tak jadik....1lagi kerana faktor keselesaan..ruang dan tandas....tapi semalam...sudah tiada sebab lagi untuk aku menolak..heheheh...lagipun semalam cik abe jemput suami seorang ustaz...orang kuat darul syifa'...suami kawan aku juga...datang untuk pagarkan rumah....bukan buat pagar berduritu....pagar ghaib...dari anasir2 jahat....alhamdulillah....majlis berjalan lancar...

Maklumlah aku belum pernah open house kepada mana-mana majlis keramaian begitu...start petang tu lagi lutut aku dah mula menggigil...kaki aku seram sejuk...risau kalau 2 tak menjadi...xsedap...xsempat...(aku nk goreng mee).huhuhu. umar pulak menangis aje harini nak berdukung..aku plk dah janji dgn suami nak masakkan mee goreng 4 bungkus....dengan kuali kecik cenoiet kamitu...aku terpksa goreng 2x ker...pkul 8baru aku beh solat magrib...umar ounya bantai nangess...risau aku tgk...tp aku terpaksa angkat letak...angkat letak dia...untuk menyiapkan gorengan mee aku...alhamdulillah..

setelah bagai nak rak aku berkungfu dengan umar...siap jugak mee aku...nk cepat dan gemetar punya pasal....aku xsempat nk rasa mee tu....tp hati kecilku kata dah sesedap rasa tu...sebab selalunya kalau aku tak teragak2 dan tambah 2,3x nk bubuh gula garam tuuu...alamatnya memg sedapla mee aku...hahahaha

majlis berakhir jam 12...tak terasa masa berlalu.....

Makanan utama malam tadi of course aku tempah roti jala..kalaula diaorang xleh telan mee aku,leh ler dia mkn roti jala..wakaakakaa..akukan tgn kayu..diwaktu sebeginilah aku terfikir...akangkah bagusnya kalau aku seoandai kawan aku yg pandai masak serba serbi....dia boleh masak utk orang ramai...jadi kalau nk wat makan2...memang xpayah tempah....tapi inikah kelemahan aku...

aku juga try wat puding pelangi kononnya..tp kalau dah tgn kayu...kayu jugak.....puding aku jadi puding air bah...bercmpur sume kaler...something wrong somewhere..but i dont have time to think about it....terus masuk dalam peti...last2 aku xwat kuarpun kat tetamu..nanti diaorang kata ape bendala puding macamni..pelik jer rasa. Ada sedikit terasa macam berpasir. Rasany sbb aku letak creamer kot bagi.mengantikan susu cair..susu pekat aku dah letak..tupun kurang dr sukatan yg dia nk..aku bimbang termanis sgt..hahaaah..akuni kalau nak masak selalu menderhaka resepi...kadang2 benda yg dia nak xder..jadi aku ambik insiatip lainlaa kan...gantikan dengan yang setara dengannya...rupanya setara itu menjahanamkan..huhuhu....

Pengajaran : lain kali jangan menderhaka kepada guru anda...



Huss..panjag lagi nak berceritani.tapi nanti boring pulak orang bca..eleh macam ada orang nak baca..sob...sob...sob...xperla..aku berblog bukan untuk popular...tp hanya catitan harian...agar ada kenangan2 dihari tua nanti..wahahaa...

Ok...jumpa lagi di lain siaran...ampun maaf diapinta atas silap dosa...moga kita sume bahagia...di dunia dan di akhirat sana..aminnnn
Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails