Monday, January 4, 2010

anak sulungku mula sekolah taski hari ini

hai, berdebar jugak aku dengan pengalaman pertama menghantar anak sulung lelakiku, Muaz ke sekolah taskinya pagi ini..terpikir-pikir...adakah dia akan menangis...adakah dia akan enjoy atau terselepuk di tepi dinding dan tidak mahu bergaul dgn kawan2 lain.
anak sulungku muaz yg kini berusia 5 tahun...seorang yang manja lebih dari adik2nya...kat rumah dialah kaki buli adik2...tapi bila keluar rumah..dialah yang paling senyap dn susah untuk menyesuakan diri.

Nasib baik suamiku rela hati untuk cuti 2 hari ari ini dan esok, khas unutk menghantar dan menguruskan muaz masuk sekolah. hai...betuah aku dapat suami yang ambil berat pasal anak2anak. cume dia terlalu berlembut dengan anak2ku..ape lagi akulah yang jadi garang.xper la..sekurang-kurangnya balancelaa.dia lembut.aku garang. tapi bila pikir2 rasa xbest plk..jadi terbalik.. eh...dah cerita benda lain nie..

okey2 kembali hal anak2 nak masuk sekolah. aku risau masa transit anak aku nie. nak hantar ke nursery tempat adik2 dia tau terus sambung transit kat taski kalau terus tinggal kat taski, risau dia biring, xde kawan. kalau hantar kat nursery , beh main dgn adik2nya ..tapi semua kat nursery tu kecil2 lagi..dia sorg jer yang besar..nati xberkembang plk otaknya berkawan dgn budak kecil darinya..pening betul nak menyediakan tmpat terbaik untuk anak2 kan. kepada sesiapa yg belum ada anak..bolehlah pikir2kan dari sekarang. hhhehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails