Monday, January 4, 2010

bagaimana mahu meleraikan anak2

aku pening dengan perbalahan anak2 aku. muaz (5tahun) faqihah (3 tahun).setiap kali dibelikan mainan, buku atau pensil warna, kenabeli yang sama, kalau tidak akan berkelahi dan berebutlah anak2 betuah ku ini.

aku mudah tention betul kalau mereka bergaduh. si adik akan nak kan pensil warna si abang. kadang-kadang si abang pula yang nakkan yang adik.
bagaimanalahh aku mahu menyelesaikan masalah aku ini.

kalau ikutkan hati, mahu sahaja aku memarahi keduanya. marahpun mereka tak berenti jugak.dalam diam, belakang kita si adik akan buat sesuatu pada si abang, nak tunjuk protes dia xdapat apa yang dia nak.

bulan lepas abahnya membeli jam tangan satu seorang. yang pmpuan abahnya belikan jam barbie. kepada abang abahnya belikan jam ben1... apa lagi, si adikpun mengamuk nakkan jam ben10 jugak. aku risau si adik pempuannya itu...semua bekenan barang orang lelaki....aku berdoa moga dia membesar menjadi wanita sempurna.. bukan tomboy atau menjadi kasar...Aminnnnnnn

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails