Tuesday, January 11, 2011

QIAM DENGAN MOP SATU RUMAH??

ASSALAMUALAIKUM,

selamat hari selasa...pagi nie saya bangun dengan terhoyong hayang..kenapa?hahahhahahaha
sapa yang dah baca entry bawah entry nie...ihihiih(cuba buat entry bersambunglaa pulak)
saya tidour semalam sebenarnya tepat 3.30 pagi...kenapa???

mula2 saya tertidur sebab nenenkan si ASma', pukul 11.00 saya terbangun, sebab teringatkan anak-anak dua orang yang akan ke sekolah esok...mereka dah tidurke belum? tertanya-tanya saya. selalunya kalau saya tak paksa tidur, kalau belum pukul 12 malam, mereka tak akan masuk bilik....betul tekaan saya..bila saja saya keluar ke ruang tamu...komputer dah tutup, tv memang dah 3 hari saya cabut plug....tiba-tiba terlihat kotak tisu yang baru dibuka dah tak ada isi...ooooo inilah kerja diaorang bila makbapak sudah tidur....memain tisu..letak bedak, taburkan atas lantai,,ala-ala tabur bunga rampai untuk puteri gitu....saya membutangkan bijik mata dan suruh masuk tidur..mencicit si kakak lari masuk bilik bersama bantal busuknya...Abang Muaz pun masuk bilik perlahan-lahan. 2 minit kemudian keluar lagi minta buatkan susu botol..(hahhaha jangan terkejut, walaupun dah 4 dan 6 tahun, bila waktu tidur, mereka tetap nak nenen...bahasa kami...botol lah tu.

panjangnya enrti ini..kalau seronok baca..kalau tak seronok..hehehehehhe leh tinggalkan komen ..hehehehehhe.

past saya pun buka tenet..kikikikiki, geledah blog orang.....baca situ,baca sini. tambah informasi...

tup-tup dah pukul 1....then pukul 2..then nak masuk tidur..teringat..larr xsolat isyak lagi...terus bangun solat isayk..dan teringatkan rumah saya yang dah sebulan pakai selipar sebab sekarang nie si Asma' suka buka pempers..was-was pula kaki basah2 nak solat pijak lantai..manalah tahu..kut-kut dia pee-pee kat mana-mana..penat ajer sujud rukuk sedangkan kaki pijak najis mutawasitoh......

sayapun mulakan dengan menyapu seluruh rumah..hehehe macamla rumah besau sangat sebut "seluruh rumahtu" padahal kalau berdiri kat pintu depan..dah manpak pintu belakangnya....

lepas tu saya mengemop 1 rumah jugak :)....fewwwwwww....penat jugak..kena wat 3x ala-ala membersihkan najis mutawasitoh jugak....nawaitupun dah macam tukannn.

tgk-tgk jam dah pukul 3.30am...emmm...maunya subuh gajah esok.....tu yang paginie bangunpun mamai-mamai...subuh tadi memang gajah...dekat pukul 7..... batai tidur balik atas sejadah...terbangun bila si Asma' datang dekat dan mula kelebet dia punya pempers dan berjaya bukak..saya menjerit nyaring bila tak semena dia pee-pee lagi kat ruang tamu yang baru saya mopkan 3x malam tadi.sebut sekali lagi 3 x mnegmop sampai 3.30 pagi!!!! kikikiki .betuahnyaa..nak nages pun ada...terus say basuh semua, risau kalau-kalau dia terpijak dan berjalan rata riti...xberbaloi saya mengemop di pagi hari malam tadi (ulang lagi)

ok wassalam....dah lewat nak iron baju n masak yg simple dimle...jap lagi nak i sekolah....cikgu dik nooonnnnnn....ngajr petang

1 comment:

Ummi Maryam said...

SALAM,

kelakarlah anak2 syafida..best yer ada anak ramai..nak bertambah ahli lagi tu..tahniah..

syafida beli rumah baru kat nerr?? rumah saya kat Nilai, jeputla datang..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails