Tuesday, January 18, 2011

ucap selamat yang betul


Assalamualaikum, dan selamat satu Malaysia!!!!



hahhaha, pernah dengar ucap selamat seperti di atas...sudah tentukan...kat corong-corong radio dan tv juga, ramai dah yang menyebutnya.....namun ada sesetengah kita tersalah menyebutnya...sayapun (sebelum petang tadi).....

kalau nak ucapkan salam....ucap Assalamualaikum

kalau nak ucapkan selamat (bagi non-muslim ucap selamat sejahtera.....(kan..kan..kann)
ke ada orang sebut salam sejahtera??? xder kan. tp rasa mcm ada jugak org sebut gituw ......

jadi kalau ..... Sxxxxxxx 1 Malaysia tu..kene sebut selamat atau salam kat depan?????
cuba jawab...okey, sapa leh jawab....angkat kaki....em..xder sape..ok, saya jawab sendiri
sudah tentu SELAMAT 1 MALAYSIA...... DAN BUKAN SALAM 1 MALAYSIA kan..kan..kan
sebab kalau non muslim kita sebut selamat sejahtera dan bukan salam sejahtera...

kompius tak? ekekekekkeke


xpercaya???? saya pun baru perasan setelah diberitahu oleh guru senior kat sekolah. akak tu kata ada keluar pekeliling yang cakap pasal tu...saya pun tgh google nie..tp xjumpa-jumpa. ada sesiapa yang jumpa? kalau ada tolong bagikan address nya ye...tq

wassalam

p/s: ishhh Muaz nie xtido-tido lagi..esok nak bangun mandi pi sekolah mesti liat nih...saya dah tertido lepas magrib td, maklumla menyusukan asma'...apa lg dgn saya sekali tertido. saya bangun pkul 11 td, muas kata nk nasi lemak, terus saya campak2 jadilah sambal nasi lemak..makan dengan nasi tanak tengahari td...tak kuasa nak buat nasi lemak tgh malam nie anak oi....

1 comment:

Rohani Hashim said...

fida, hany pun br dapat mail pasal penggunaan salam tuh, tak elok maksudnya. hurmmm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails