Monday, January 3, 2011

bila laurut malam...membebel xhenti

Assalamualaikum semua...

sekarang jam dah megginjak pukul 1.25 pagi...esok sekolah. sebenarnya matapun dah penat...awal malam tadi, ketika hubby tidorkan anak n dgn dia skali tertido...saya menggodek setareka untuk iron baju2 kerja hubby, baju n tudung kerja saya serta baju pasti si abang an dbla...bla...blaa

sementara itu si dua beradik (sapa tu? muaz n faqihah laaa) sibuk nak menolong melipat baju2 mereka. huhuhuhuu 1 almari (drawer yang dh dilipat) dikemburkan semula....alahai penat mama lipat korang kucar kacirkan balik,betuah betui....nak lipat semua katanya...akhirnya.....macam tak berlipat..
akhirnya saya gumpal-gumpal semua n terus masukkan dlm drawer mereka..penat meng iron baju xabis lagi...dh xder mood nk lipat baju.

dalam 11.30 mint jugak saya meng iron baju..penatnya..kaki kebas especially tumin n betis...apa taknya...berdiri (xboleh duduk, nanti tiada tenaga nak tekan kuat2 setareka yg berjenama murah tu..uhuuhhuhhuh (walaupunmurah ia banayk jasa tau) kesian setareka tu...merajuk xnak kerja nnti, baru padan muka saya....awal2 tahun, ank2 nak sekolah nie..poket belubang..kakakakka

pagi esok ,harapan saya si abang n si kakak boleh pergi ke sekolah dengan senang..tiada lagi teriak pekik saya minta si abang bangun...tiada lagi tanngisan si anag xmahu ke sekolah...
kenapa si abang..bukan si kakak...kerana sejak kecil si abang muaz nie memang manja...n malas mangun pagi maaa.....kadang-kadang saya terpaksa dukung dia ke bilik air...sakit pinggang n bahagian ari2 saya dibuatnya...yerlah dah 6 tahun...nak kena dokong-dokong bagai...emmmm...tapi kerana kasih si ibu..inginmelihat anaknya ke sekolah...sanggup lakukan segala-galanya termasuk dokong...letakkan ubat pada berus gg, siap lapkan, pakaikan baju..silap2 minum anak bujang nyapun disuapkan juga,,,(bukanmengada-ngada..tapi sakit mata melihat air menitik2 tumpah atas baju pasti hijaunya...kalau makan n minum xsah kalau xtinggalkan kecomotan pada pakaiannya..aduhai anak bujangky...bilaa laa nak berdikari n xmenyusahkan mama nih....

ok....slmt mlm..matapun dh ngantukkkk...muka belum cuci...solat isyakpun belum...
assalamualaikum....

(bismikallah humma ahya wa amuttttttttt0-doa sebelum tidor..kdg2 malu sendiri dgn anak2..maknya tido...dummpppp...xhengat apa...nak2 pula yg tolong ingatkan...mama baca doa dulu..yer22..jom abangbaca..mama tadah n aminkan..huhuhuuuhu


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails