Saturday, July 7, 2012

APAKAH INI TAKDIRNYA.....

sudah 2x kami melepaskannya..kali ke tiga ..aku sudah tidak lagi mampu untuk menghalang....tengahari tadi...aku menemaninya untuk berjumpa orang yang diw akilkan oleh encik Jamal itu.....memang betulla.namanya unta sungguh......dahla naikkan harga ambik untung..disuruh kulinya pula yang uruskan kami...bila dah kuli kami nak minta kurang macam harga sebenarpun tak boleh..alasannya..saya hanya menurut perintah.....benci betull....

Sepatutnya bila benci tinggalknjelah kan...tapi cik somi dh demam 2bulan minatkan bendatu..dan setelah diservey..hanya di situ tempat yg paling murah.(somi yg sevey..bkn saya) kupun terpaksa tutup mata mengenangkan si untatu dapat untung atas angin 1k.....

masa cik somi memberikan wang pendahuluan...aku tak dapat duduk di situ..aku benciii sekali...aku keluar...bergenang dan melimpah jua air mata ku ke bumi tengahari tadi..sambil duduk di atas kakilima kedai tersebut sambil memegang umar....dalam hatiku..ku berdoa agar di jauhkan semua bala bencana di masa hadapan dgn keputusan yang kami ambil ini...semuanya demi keselesaan kami sekeluarga...

bermula dari bulan ini kami harus berdikit dikit..berjimat cermat agar tidak menanggung hutang yang tak mampu dibayar....

yang pastinya aku dan kancilku tetap.bersama.setiap.pagi..setia menghantar anak anak dan diriku ke sekolah...semoga perjalanan kami diberkati Allah dan selalu....aminnn.... ku harap anak-anakku tetap komot macam aku...aku malu duduk dl.kereta begitu..kerana sesungguhnya kami tidak laayk...tetapi memandangkan ank sudah ramai dan tuntutan perjalanan yang sangat jauh..nun ke kelantan....anak-anak tidak dapat bertahan dengan kancil lagi... ya ROBB yassir a'laina...wala tua'sirr alainaa....

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails