Monday, July 23, 2012

MAAf TANPA DENDAM???? mampukah??

sangat sukar untuk memaafkan kesalah orang kan.....
tapi bila hati sudah memaafkan...kenapa masih timbul rasa kurang senang bila bertembung dengannya...

perlukah kita maafkan orang yang telah mengeji kita dihadapan orang yang dibelakang kita dan dia tak pernah tahu bahawa kita tahu mengenai perkara tersebut? sesiapa boleh bagi saya nasihat....

sudah 2minggu saya mengetahui akan perkara itu..dan bila iman saya sedikit baik..saya masih melayannya seperti biasa walaupun layanannya jua tidak.seberapa..dalam hati saya niatkan "biarlah.....kesian dia hati dia busuk dengan dengki" saya ingin memaafkannya...tapi bila tiba waktu iman sya nipis....hati saya menyampah dan tak hinggin terserempak apatah lagi berbul.dengannya....kerana terkenangkan perbuatannya..dah banyak kali dia kencing saya terang terangan....saya masih wak bodo aje .La haula wala Quwwata billah.....

apakah saya perlu bersemuka dengannya dan ceritakan bahawa saya sudah tahu akan hal itu..dan menerangkan kepadanya yang saya bukan seperti dicakapkan dihadapan orang ramai. Dan selepas itu baru saya maafkannya?

bukankah itu kemaafan bersyarat?.... Bagaimanakah sebenarnya dikatakan memaafi tanpa dendam...bolehkah?mampukah?



Wajah tuannya xleh ditunjuk...tp hasil karyanya amat chantikkk...saya sendiri tak mampu melakarkan panorama sepertinya...

Aku ingin bebas dari sakit hati dan dendam....
Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails