Friday, July 13, 2012

BERHENTI DI SIMPANG JALAN....

Kita sebagai manusia semestinya pernah merasa takut untuk membuat atau memilih sesuatu keputusan oenting yang hendak di buat.....

Takut kalau-kalau kita tersalah buat keputusan...bimbang kalau tersalah pilih arah...akan merana seumur hidup

Allah telah memberi pelbagai jalan memohon petunjuk termasuk solat istikharah...sejauh mana kita memohon doa dan membuat solat istikharah di atas setiap keputusan yang hendak di buat... Sebelum memilih jalan..berhentilah sekejap cuma dipersimoangan..mohonlah petunjuk Allah..agar jalan yang dipilih adalah jalan yang terbaik .

Atau pernahkah kita buat tak tahu atau malas untuk memohon...atau kita lebih suka takdir yang menentukan laluan arah hidup dan pilihan kita....

Pilihan di tangan kita sendiri...aku sendiri sudah berserah kepada takdir...sudah penat rasanya ....biarlah dia sahaja yang beristikharah...berdoa....aku cuma berdoa memohon diberikan kebaikan di dunia hingga akhirat sahaja...

Orang kata kalau dah di hati sudah ada pilihan....buat istikharahpun...itulah juga yang diigau2kan .....

Bab berhenti di simpang jalan tunggu turn...aku sendiri acap kali terlepas pandang...petang tadi nyaris aku dimaki hamun...yelah jalan orang lain..aku pulak yang laju menonong keluar simpang sehingga kereta tu berhenti sebab aku makan jalan. Dia..aku mintak hampun le bebanyak...aku memang kurang cekap membawa kereta..bahkan sudah lupa pelajaran undang2 JPJ dulu.ampun maaf dipinta..janganla marahkan daku yang selalu tergopoh gapah ini....daku mengaku daku insan bersalah...
Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails