Sunday, September 26, 2010

SAYANG TAPI BENCI

salam kawan blogger sekalian....

malam nie saya baru terjumpa blog adik bongsu saya yang sedang belajar kat satu universiti awam dipanati timur Malaysia.....

biasalah, kita sebagai kakak, menaruh harapan yang besar kepada adik yang sorang itu (adikberadik saya tidak ramai, 3 orang sahaja termasuk saya).

"heng, xpayahlaaa bercouple2 nie.....bahaya....ia tidak memberikan kita faedah, malah melaghakan kita, mengganggu pelajaran...apa tidaknya baru nk belajar..tut..tut....tut...tut...msg...terus sambar, sengeh sorang2 dan balas....2 minit...masuk lg msg...kita balas. 2 minit masuk lg msg....kita bls...bukan kah itu mengganggu namanya....?"

ala k.da, tak mengganggu lah, heng akan cuba yag terbaik...ia memberi suntikan semangat kepada heng untuk terus belajar..ia memberi heng arah tuju untuk berjaya....">(dalam hati...amboi, pandailah hang, xcukuplgke kata2 nasihat yang ummi berikan, doa yg ummi dan kakak-kakak pohonkan agar hang berjaya & sentiasa bersemangt).....

"yerlaa, tapi kena ingat, bercinta diantara lelaki & pompuan nie banyak dosa daripada pahalanya....hati kita sebagai pelajar memerlukan hati yang bersih dari noda dosa....baru senang paham dan mudah ingat serta berkat bila belajar....."
( ya Allah, bukalah pintu hati adikku ni

"color: rgb(51, 51, 255);">dengan sengeh2 kerang busuknya....nie aku geram nih..nak disekeh2 kepala budaknie


saya dah mati akal nak menasihatinya....hanya doa yang menderu di dalam hati,...agar Allah menjaganya dalam setiap perkara yang dia lakukan...

dan hari ini, saya dapat tahu dia telah clash dengan budak itu...budak pompuan tu yang minta putus...apa lagi, jadilah adik saya itu mamat jiwang sekarang....sedih pulak saya bila memikirkannya....banyak pula puisi yang dikarangnya..biasalah bila dah iwang...otak semakin merewang dan lebih kreatif utk mengarang puisi...sebenarnya itulah salah satu perkara yang paling saya takuti..cinta yang tidak sampai ke penghujung...akanmerana, budak tengah belajar, kalau dh tention, iman tak kebal....takut akan memakan diri, pelajaran terabai..aduhai.....rugi sekali....

">benci kerana ditinggalkan tetapi masih tidak dapat membuang perasaan sayang dan cinta kepada nya....

em...mcmmana nie...inilah padahnya bahana cinta....

adik oiii...cinta monyet jer tue..xpayahlaaaa nak serius sgt....



bagaimana pula jika kita mencintai seseorang, tapi dia kerap kali menyakitkan hati orang yang kita sayang....????
oh rumitnya hubungan ini.......

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails