Sunday, December 18, 2011

SIAPA YaNg AmBiL PuRsE SaYa?????

Pagi khamis yang hening...sebelum subuh suami dan saya turun dari rumah ummi membawa bby Umar untuk di tahnik dan cukur di Masjid Pulau Melaka.ingin mengambil berkat tangan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat,menteri besar kelantan. Alhamdulillah, niat kami dipermudahkan Allah. tuan guru yang baru balik hari itu dari Kuala Lumpur telah mengimami solat subuh seterusnya mentahnikkan beberapa bayi termasuk bayi kami. Pada pagi itu juga ada sepasang pengantin yang brhajat untuk diakadnikahkan oleh Tuan Guru sendiri. Semoga perkahwinan mereka bahgia dan penuh mawaddah dan rahmah hingga k syurga.aminnnn. Teringat pula sejarah 7 tahun lalu di mana kami telah diijabkabulkan di masjid itu juga. Dan ketika itu saya hanya berpakaian baju kurung lama yang sering digunakan untuk ke kuliah.sungguh tidak menyerupai pengantin.hahahaha.namun ia adalah sejarah yang paling indah buat kami.


Short cut.....

Ditengahari itu pula nurse desa datang ke rumah untuk memantau bayi saya dan kakak yang kebetulannya lahir awal 4 hari dari saya. Setelah selesai menimbang baby Umar,nurse meminta.saya manggil kakak,lalu saya meninggalkannya sendirian di dalam.bilik.


Petang itu suami saya meminta ic saya untuk buat surat beranak Umar.maka bermulallh di situ pencarian purse saya yang.sehingga sekarang gagal ditmui. Oleh krana mata tidak melihat, kita tidak boleh menuduh sesiapa. Ayah saya rasa ada orang luar naik dan mencuri beg itu pagi tadi mamandangkan kami keluar.pagi tadi tanpa mengunci pintu pgar dan pintu besar rumah. Suami saya pula mengagak nurse itu yang mengambilnya memadangkan senelum keliar awal pagi itu,pirse ada di atas katil.Allahi A'lam. Tapi Saya mengingatkannya supaya tidak menuduhsesiapa kerana kita tidak dapat melihatnya sendiri.


Napakna petang ini saya harus menelefon maybank untuk menyekat penggunaan kad atm dan mYbank2u.mungkin dalam minggu depan saya terpaksa ke pejabat pendaftarN untuk membuat kad pengenalan baru. Rasa susah betul nak buat semuatu bila dalam pantangni.orang nak tolong bawakan saya ke sanapun tak ada.petang ini suami akan balik KL memandangkan cuti bersalin nya 1minggu telah habis.


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails