Thursday, September 20, 2012

NAK TIKAR NI...

Assalamualaikum...azan asar sudah berkumandang....saya masih bermalas malasan di dalam bilik...kegetaman drngan umar yang sudah mengantuk tapi masih tak mahu tidyr.....penat memberi susu...sudah kenyang...bangun semuala..huhuhuhu...

tikar?? ye...saya amat minat dengan sejenis tikar ini..ia dinamakan tikar buluh saga merah dan kulit kayu palembang....saya sukakan ketahanan dan kelasakannya walaupun ada orang kata ia sedikit gatal kalau berbaring di atasnya...ya..maklumlah kulit kayu...

namun saya minat untuk memilikinya..kalau boleh saya nk tikar yang panjang...agak-agak berapalah saiz yang paling paling panjang ye?kalau boleh nak yang 24 kaki panjangke..hahahaha...kalu xdepun..bleh beli 2,3 bidang utk panjangkannya...setakat yang saya jumpa saiznya ada 2 jenis.6x7 & 9x10.

harganyapun mahal juga ..maklumlah ..nak pos ke mari dari sarawak dan rm50. orang semenanjung yang nak jualtupun audah tenti dah up kan harga utk upah dia....kebanyakkannya beharga rm350+- sebidang yang 6x7. kalau 9x10 dalam rm450..kalqulah ada kawan yang boleh tolong belikan dan tolong pos kan pada saya...wah seronoknya


ia sanagt tahan lasak tau.saya tak leh guna tikar buluh biasa sebab selalu nak kena basuh..ada ajer yang tumoahkan air manis...makanan dan kencingpun adooo..huhuhu...memang kena beli yang lasak...kaalu boleh yang bako xhangus..digunting tak lut...ditetak tak pecah...



Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails