Wednesday, October 3, 2012

CONTACT LeNSE

Assalamualaikum warohmatu Allahi wabarokatuh......

semoga kawan kawan hari ini tetap sabar menghadapi apa jua dugaan.sesunguhnya....Allah sedang menguji dan memberikan pahala kepda sesiapa yang boleh bersabr akan ujiannya....

kaca mata sayapun sedang diuji sekarangni...sudah 2 hari si apek kedai tu menghantar kaca saya ke centre nya...mahu di tunjukkan untuk dapatkan yang baru sebab ia masih lagi dalam warranty...

baru 14/4 haritu saya buat baru..kali ini saya cuba lense jenis Hoya..kata apek tu jenamani bagus...dari jepun juga..saya pun tertarik...sebelum sebelum ini saya pengguna setia Nikon.

baru guna 5bulqn dan peel off permukaan lense nya. bila diperhatikan ada banyak warna warni dipermukaan lense sehingga pandangan saya jadi kabur dan mata saya rasa bersampah ajer...3hari mata saya berair..ingatkan sakit mata..rupa-rupanya lense dah peel off.

bila pegi ke kedai apek tu..dia tanye saya ada basuh dengan air panas ke?nape pulalah saya rerajin nak basuh dengan air panas...tapi kalu bawa memasaktu iyelah....takkanlah saya nak buka spek pula bila nak masak...kang nak goreng ayam..pi goreng ikan pula...nk masukkan sesudu gula pi masukkan 3sudu gula..huhuhu...

kalau nak di kata sebab memasaklah permukaannya peel off memang tak berkualitila si HOYA tu....sedangkan NIKoN pun saya bawa memasak juga 1tahun...2tahun...3 tahun...!!!! ok je...tak perlu tukar...saya tak pernah tukar lense disebabkan peel off... yang tukarpun sebab pecah dan dah naik power ajer saya tukar....

kalaulah center kedai spek tu kata saya tak layak dapat ganti yang bahru..saya dah decide nak tukar kepada lense Nikon semula...

masani...rasa mahujer berlari jumpa DR Muhaya...nak minta ehsan buatkan rawatan laser...huhuhu...rm7000...manalah nak cekau duit sebanyktu...tp kalau difikirkan memng lebih dari rm7000 kos tukar ganti spek sehingga ke hujing nyawa...susah dah nak sembuh orang yang power banyakni..kecuali wat rawatan rm7000 tu..huhuhu...

.kalau Allah bagi saya rezeki lebih..ingin saya bebas dari kaca mata...dari 14 taunlagi saya ber kca mata.sekarang sudah 31 tahun...rasanya dah kebih 2k untuk kaca mta saya laburkan.



indahnya kalau tak betkaca mata..boleh pakai kaca mata hitamm...waktu panas kat pdang sukan sekolh boleh pakai.....kan...tapi kalu dah berkaca mata...takkn nk pakai 2lapis tindan dengan kaca mata hitam pula..wahahhhh...nati jadi orag senget pula..hhahhh

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails