Tuesday, June 3, 2014

AIR MATA SEDIH ATAU GEMBIRA

SELAMAT HARI GURU BUAT SEMUA GURU DI DUNIA INI.. GURUYANG MAKAN GAJI ATAU GURU YANG TIDAK MAKAN GAJI A.K.A IBU2 SELURUH DUNIA.

hari ini sekolah saya mengadakan hari guru... buat 1 sesi lagi..sangat meriah.. sebelumni sudah beberapa tahun kami tidak berkumpul bersama guru sesi pagi dan petang..semuanya gara-gara ikut MRI la sangat....tahun ini sanagt happening

Pagi ts juga umi call... bagitahu kaklong saya sudah melahirkan  bayi lelaki nya pkul1 pagi mlm td di hospital Zainab Kota Baharu.Alhamdulillah, kali ini Allah bagi kaklong untuk bersalin dengan mudah..tak berjahitpun dan sakitpun tak lama.. alhamdulillah atas rezeki Allah...

Selepas umi letak talifon.... air mata saya mula.mengalir.. saya pun konfius kenapa saya menangis.. sepatutnya saya sangat gembira kerana kali ini kaklong tidak sakit lama dan dipermudahkan  kelahiran bayinya.. tidak seperti sebelum sebelumnya... mungkin sudah banyak dugaan Allah berikan kepadanya... ujian kelahiran ini Allah mudahkan kaklong..

Saya teringatkan bayi dalam perut ini.. senangkah saya melahirkannya nanti dengan kondisi kepala yang taklengkap dan tajam..bagaimana kalau rahim saya betul2 koyak atau terpaksa di buang...nampaknya inilah bayi bongsu dan penutup nya....

Bagaimana saya mampu untuk menghadapi dan memangku bayi kaklong balik cuti nanti sedangkan bayi dakam perut ini tiada peluang untuk hidup... perlukah saya meminjam barangan bayi kaklong memandangkan bayi saya tidak mampu hidup lama....semua persoalan itu melebatkan lagi air mata saya...

Saya call suami..tidak memena mena.. tangisan saya makin laju sehingga saya tersedu sedu tidak boleh bercakap..suami saya panic sebentar bila dengar suara saya tersedu sedan memikirkan apalah yang sedang berlaku.. huhuhuhu..... selepas reda..saya memberitahu berita gembira itu kepadanya... tapi lepastu..air mata saya mengalir lagi...

Bila dah menangistu.. bengkakla muka..hidung dan mulut.. segan mahu ke tapak perhimpunan sekolah..semua guru lain sedang bersedia umtuk buat persembahan... saya membawa diri ke makmal komputer untuk meredakan kebengkakan mata dan kesan kesan menangis..burukkan muka saya..hahahah

Saya bersyukur kerana kaklong sudah selamat melahirkan bayi dan diberi kemudahan kali ini.. dan saya juga bersedih mengingatkan bayi sendiri....moga Allah juga berikan kemudahan kepada saya untuk melahirkan bayi istimewa ini dengan mudah Dan selamat . 





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails