Wednesday, December 3, 2014

HARI RABU

ASSALAMUALAIKUM,


Selamat hari Rabu. cepat benar masa berlalu. Sudah hampir dua minggu saya bercuti. kerja saya melayan anak-anak .. setiap petang pula saya akan menonton cerita SInar dan drama Philippine.

menyampah betul dengan cerita Sinar.  kenapalah naif sanagt si Sinar tu, walaupun si Celine tu dah hampir membnuh dia, dia percaya juga dengan cerita si Celine tu....naik muak dengan kebodohan si Sinar... penat btul kalau nak ikuti segala mak nenek cerita Sinarni.. banyak betul masalah. lepas satu satu berlaku...ei.... malas dah nk menontonnya.. tapi nak kena tengok juga.. sebab nak tahu apa pengakhirannya..huwawaaaaa......benci..benci..benci...


lepas cerita sinar , cerita Philippine tu plk. PAHIRAM NG SANDALI-entah apalah maksudnya. Mengisahkan percintaan seorang jejaka miskin dengan ibu dan anak nya dalam masa serentak..cintanya jatuh pada anak dahulu, lepastu anaknya sambung belajar. jatuh cinta pula dengan si ibunya..masatu dia tak tahu perempuan berumur itu adalah ibu kekasihnya.. adehlaa..penuh dengan adegan romantik dan seksi. penat juga nak tunggu.. 

Saya buat keputusan, untuk tidak ikut kedua2 cerita tu..mcm orang bodoh pulak di kontrol oleh tv.  saya menaipni di depan cerita Sinar.. geram aja melihat ceritatu....haihsss.....geram betul.....

Pagi tadi sarapan kami adalah kek coklat dan nasi lemak. Nasi lemak saya sedikit keras.. masa masukkan santan dan air, saya sedikit ragu-ragu memikirkan kalau santan campur air menjadikan nasi lemak semakin lembik. maka saya kurangkan jumlah airnya...... kerasla skit....  


gambar tak berapa elok.  kek pun tak berapa lawa.. saya masukkan badam cindang dalam kek dan atas kek juga.. ala, beli tepung kek segera tu aja... tak pandai nak buat sendiri walaupun dah ikut resepi dari internet. aritu dah ketong sampah sebijik kek coklat bantat ku.. pahit [ulak tu...

oklah.. saya mengundur diri dulu, banayk sebenarnya benda yang nak kena buat time cutini.. tapi akibat banyak santai,satu  hapapun tak buat.. adehlaaa....

ok..jumpalagi nanti.

2 comments:

Najib Ariyan said...

bagus juga tak mengikuti drama2 mcm tu... saya tak pernah ikuti sebarang drama yg macam tu... suka cerita katun jer

SHAFIDA said...

hahahahaha.... saudara najib, saya pun hantu karton.. kadang-kadang sama melopong tengok kartun dengan anak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails