Saturday, August 3, 2019

DIGITAL CLASSROOM

Alhamdulillah..... kini segala kegilaan saya beberapa tahun yang lalu telah muncul ke sekolah saya.
bagaimana saya begitu bersemangat bangun malam untuk mencuba dan mencari beberapa aktiviti pdp menggunakan bahan digital seperti  digital ink dan sebangainya sudah sampai dan mengetuk pintu sekolah saya. mmendapat tempat di hati rakan-rakan GPI dan GBA saya.. alhamdulillah.....

saya rasa sangat seronok. teringat kembali 2,3 tahun lalu....usai menidurkan anak dan suami juga tidur saya bangun mengadap internet dan mencari segala bahan... membawa kepada pembelian projector, appple tv gen3, ipad dan mendownload pelbagai aplikasi digital ink dan mencuba pelbagai aktiviti PDPDc yang mggunakan internet... you name it.. PLICKERS, SPINNING WHEEL, QUIZZIEZ dan beberapa lagi. 

tapi sekarang..... baby Thoriq dan umur saya yang meningkat "muda" menyebabkan saya sudah mula hilang semangat. kepenatan dengan pembelajaran anak-anak, kekalutan kerja rumah dan sekolah, saya sudah tidak sesemangat dahulu..malu alah dengan rakan-rakan seangkatan dan adik-adik baru masuk yang sudah mendapat APC daripada pihak pentadbir.....saya mula menyita segala minat saya untuk berdigital ink ini. bayangkan 12 tahun berada di sekolah yang sama, tidak pernah mendapat APC.. bodoh aja rasanya saya ni.. saya lebih suka membuat kerja-kerja bawahan yang tidak nampak dek pentadbir. saya tidak pandai menjadi orang atasan, penyelaras dan ketua. di tambah pula dengan  keperibadian saya yang  jenis kalut, kerja tak kemas, selalu tergopoh gapah, datang lewat ke sekolah..... iam nobody. pengipas??? no!!! no need to put fan to pentadbir utk buktikan kita layak APC. so i am.... an ordinary teacher. 

namun alhamdulillah kini, rakan2 sekerja yang lebih muda sudah mula menampakkan semangat baru..well...... ketua panitia baru kami telah menjemput seorang JU kebangsaan untuk me LADAP kan kami SABTU  27/7 yang lalu..so, semangat tahi ayam saya ni datang lagi..ehhheeh thanks to khairuzzah kerana nampak sangat bersemangat.



ustaz ZAkaria JUkebangsaan bahasa Arab memang terror.. cakap aja device apa  yang berkaitan dengan digital ink.... semua dia ada.. sudah beli pelbagai tab, pelbagai jenis alatan untuk mirorring dari termurah hingga termahal..pelbagai projector juga. fuhhhhhhh berpeluh ketiak bila dengar dia bercerita dan menconggak fulus dia yang digunakanuntuk membeli semua itu... 

projector di atas mejatu, yang saya satu, yang khairuzzah satu..hehehheh. nak interpreme jugakannnnn. projectir saya ni dah beli 3 tahun lepas.sekarang adalgi yang terbaru. pixelnya lagi tinggi. gambar lagi sharp dan terang

mek da ni bulat sungguh . dahla pendek..hahahhahaha









sedikit pasal Google class room
Keistimewaan
  1. Percuma: docs, sheets dan slides.
Xada button save. Kena create 1 fail dan boleh offlinekna dia. Boleh edit di mana2 shj. Kalau ada internet baru dia terus save yg terbaru
  1. Sistematik.
  2. Mesra kebanyakan devices
  3. Mesra pengguna
  4. Mudah dikendalikan
  5. Jimat kertas & masa@fail
  6. Urusan perekodan
  7. Telus
  8. Mudah diakses di mana saja

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails