Wednesday, December 22, 2010

Pulut pagi ku mentah???




Assalamualaikum, salam pertemuan semula...hari ini hari khamis..

kononnya pagi tadi saya terasa nak makan pulut pagi. pulut pagi yang selalu ummi saya beli kat rumah (kelantan) sangat sedap. kadang-kadang penjual akan letakkan juga sedikit kacang merah sebagai inti tambahan disamping kelapa muda yang ditaruk secubit garam...emmm..sedapnya...saya menelan air liur...

lepas solat subuh, saya terus mengambil 2 cawan beras pulut....basuh n rendam sekejap.
saya membuka PC utk mencari cara membuat pulut pagi...kesemua yang saya jumpa mewajibkan pulut direndam semalaman....tapi saya?baru 2 minit direndam...atas kecetekan ilmu memasak saya....pulut pagi ku kukus jua.....

dan terhasillah.....





huhhuuuhh, nasib badanlaa...dah mentah...dalam kesedihan saya hello ummi kat kampung, patutlaa rupa-rupanya kaalu dah resepi kata wajib rendam tu...wajiblaa..jangan menderhaka...kalau dilanggar...inilah jadinya mentah..tapi disebabkan teringin sangat..saya makan juga, sepinggan jugak saya sebat..xterasa sangat mentahnya kalau makan panas-panas..hahhahahhaha

p/s: saya teringin mencipta 1 lagi blog khas utk masakan saya...macam geng blogger lain buat..tp blog saya khas utk masakan saya yang hangus....yang tawar, yang termasin, dan ter mentah...agak-agak ada pembaca tak..hahhahahah




1 comment:

UmmuFarhan said...

salam,

shafida saya pernah kukus pulut yang direndam dalam 10 minit je..masak juga x mentah tapi kena kukus dua kali tengok jenis masakan dan kalau pengukus saya yg klasik tu, api kena kuat baru pulut masak..kalau api sederhana kuat, pulut tak masak2..wallahu'alam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails