Saturday, June 9, 2012

HAI BIL ELEKTRIK......HAI KERETA....

Bimbang sungguh saya bila naik rumahni...bukan apa....bimbangkan bil apinya nie... Cik husband mengada pasangkan 2bijik aircond dalam rumah...bilik tidur dan ruang tamu...sebab dulu dia terjumpa kedai yang nak wat clearence stok...jadi dapatler murah....

Jadi....dah ada aircond ni..anakpun mengada2la...sume pakat nk tido dalam bilik tidur saya...of course...nak sruh buka aircond....aku hanya terpikir2 bab nak bayar bil nya karang....mintakler xder pengalaman sampai kena potong api xdpt nk bayar elektrik...nauzubillah...ya Allah..murahkanlah rezeki kami sekeluarga....

Sekarang...saya pening lagi....saya teringatkan hadis...lupa sanadnya....
Bunyila lebih kurang begini....
....untuk kebahagiaan di dunia carilah isteri solehah...kenderaan yang selesa dan......

Itulah yang difikirkan sekarang kerana cik suami dah tak sabar untuk beli kereta baru...hurmm...mpv...memandangkan anakpun dah masuk 4 dan jika diizinkan Allah nak tambah lagi...aminnn..dan kalau balik kampung..barang-barang banyak..tak citer lagi barang yang nak di bawa balik ke kl....jadi jom sama2 jerit mpv...mpv...

namun ketakutan saya melebihi kebesaran space mpv itu sendiri..kerana cik suami lebih meminati wish...he wants wish...and innova for the 2nd choice....

Nak menangispun ada bila pikirkan harga keretatu..saya tak sanggup jika akan terlibat dalam kes tak mampu bayar ataupun kena stop untuk beli barang yang diingini(dalam budget poketlaaa) paling menakutkan tak ada langsung duit lebihan untuk rawatan anak atau emergency...ya Allah...berilah kami petunjukMu.....(sik somi dah bagi kira-kira aritu...tp saya takut untuk melihat apatah lagi membayangkannya.....)

One more thing...saya rasa sangat malu dan xboleh tahan jika duduk dalam wish tu..bagi saya mpv tu nampak sanagt sporty...orang kayaje pakai..saya malu dengan orang kampung.balik kampung...tentu mereka terfikir kami kaya walhal Allah sahaja yang tahu....(sebak rasanya)....esok suami ajak pergi tengok kedua-dua keretatu...saya dah tak dapt nak lelapkan mata malamni walaupun jam dah 12.27am.....kalau terpaksa..rasanya saya akan paksa suami ambil innova dan bukan wish tu...kerana innova badannya tidak terlalu menampakkan arrogant dan stylish....ya Allah...tunjukkanlah pilihan yang tepat untuk kami agar kami tidak menjadi hambaMu yang rugi di dunia dan akhirat...aminnnn ya Robb.
Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

SHAFIDA said...

dah pi tgk tadi..dah duduk di dalamnya...bagi saya wish sangat rwndah jika dibandingkan dengan innova...saya amat suka inniva kerana i go for spacious and height...senang nak langgar lopak air...xderla terkial2 macam aruwah wira se saya dulu..bila jumpa bumper..waduh..walang hati bila dengar gesekan bawah kereta dengan bumper..huhuhuhu....

entahh...terpulanglah kepada cik somi.... disamping saya dan dia akn istiqarah juga.....dalam hati ada katak puruni....berdetap detup..nak nagispun ada..risau

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails