Monday, November 24, 2014

SELAMAT BERCUTI SEMUA

ASSALAMUALAIKUM  semua,

Selamat bercuti  kepada semua murid-murid sekolah rendah dan menengah, tak lupa juga kepada guru-guru sekalian. Semoga semuanya sihat walafiat ya di hari cuti ini.
Bercuti ke mana semua ya? Ada yang ke oversea.. yang ke over river pun ramai.. saya pover the road je
                                                                 di jabatan emigresen pengkalan Kubor



la.hahhaha.. anak-anak pun sekolah lagi, tak sampai hati saya nak cutikan mereka untuk memenuhi tuntutan rasa saya utk bercuti ini. Lagipun gaji belum masuk lagi..huwawawawa…. maka sudah semestinya kita kena duk diam-diam dalam rumah aja.masak apa yang patut jerkan.


Sesiapa yang nak pergi oversea  tapi budget ciput  macam saya, bolehlah ke Thailand.. cuti depavali haritu saya bawa emak ke thailan. Masuk ikut GOLOK.  Kalau xada passport, boleh buat border past sekarangni. Rm10 sekepala. Dlu lain sekarang lain.

Dulu boleh ambil gambar satu keluarga satu picture untuk wat border pass.. sekarangni, kena ambil gambar  sorang  semuka..hahah memang muka aje kena ambil. Lepas ambil gambar pergi ke pejabat pendaftaran, bagitahu nak buat border pass. Isi boring, setiap kepala isi 1 borang dan bayar rm10.

Selain  itu, jika nak masuk menaiki kereta sendiri, kena bawakan geran kereta juga. Pergi JPJ minta satu salinan geran kereta anda. Selepas itu…. Selamat jalan..masuklah anda ke Negara jiran ituw dengan suka hati.  Obersea gituw..hahahaha.


ke Thailand..umi tlg snap gambar



kena hadap muka anda ke kamera kecit dia ats meja tu.. nk ambil gambo katonye ...ckap bahasa thailand, kami agak agak jerla sb tangan polistu tunjuk2 kat kamera kecit dia tu.
Kalau nak ke Thailand untuk membeli belah, pastikan sebelum jam 5 petang ya kerana pasar-pasar di GOLOK tutup pukul 5-5.30.. pastikan juga pada waktu naghrib, anda sudah berada di dalam bangunan. Bangunan kedai makan ke, hotel ke, masjid ke. JaNGan sesekali berada di jalanan, tepi jalan, tengah jalan, dlam kereta bergerak dan sebangainya. Ini untuk keselamatan anda. Di Thailand kan kawasan bergolak.  Selalunya tembak menembakni memang berlaku pada waktu malam khususnya waktu maghrib.

lepas maghrib kami cepat -cepat check inn hotel berdekatan.murah aja rm80 satu malam dgn 1 katil queen dan 1 single bed 

 itu dia hotel singgah kami...
hahhaha, balik suda.. Kakak Faqihah dgn swahl barunya.. penat betul berjalan jauh dengan shawl nya.. tiap kali nak solat kena buka, pakai kan balik.. rasa nk bako nako ajer swahawlnya itue..huhuhhuhuhu.. lenguh tgan tau.

Panjang lagi lebar nampaknya.. saya stop sini dlu.. jom zohor. Bebudakni kalau xnampak ibu rumah tercegat dgn sejadah, xder mahu nya berhenti main atau tutup tv tu…kena buat suara mcm halilintar  ( ke harilintar)  baru semua beterbangan mencari paip air utk wuduk..huh…


Asalam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails