Sunday, September 20, 2015

Kitchen kabinet

Assalamualaikum...

Bagaimana dengan kawan kawan yang sedang buat reno rumah.. Tentunya bahagia bila yang di plan menjadi,kan..Alhamdulillah.

Sayugianya...seusai rumah yang saya belini siap, saya sudah mula mengimpikan sebuah kithcen kabinet yang simple tapi memenuhi citarasa..bermula pada katika itu juga, saya terus mencari cari gambar kitchen kabinet yang variasi di Internet, print screen dan menatapnya hari hari. Bila kami masuk rumah budget tak ada untuk Kc. Maka saya pendamkan segala impian kc dalam pc saya.. Xapa, ada rezeki boleeh buat lain kali.

Sayugianya Kini.. Saya Sedang reno dapur..sekali lagi saya membuka folder kc dalam pc dlu tahun 2010.. Saya INGINKAN kc yang berbentuk u atau L yang sederhana kecil dan bersambung... Senang nak buat kerja dan tak perlukan pergerakan yang jauh.. Org kata segitiga perherakan Tu jauh.. Segitiga ( sinki, dapur dan peti) Sb Tu bntu u lebih praktikal.

Saya sudah penatt dengan dapur rumah umi yanhg memerlukan pergerakan yang banyak.. Ke sinki..ke dapur gas.. Ke tempat gula.. Penat kaki kat dapur.

Kini, walaupun reno belum siap dan kc belum pun tempah lagi..saya dh nampak kc impian saya tidak akan menjadi kenyataan juga. Tetap sejarah berulang di mana ia bukan kc yang saya impikan.. Ia hanya berbentuk panjang dan ada dua bar panjang begitu. Satu pada dinding sebelah kanan.Dan satu.lagi pada dinding sebelah kiri. Nak.buay u xboleh. L PUN XBOLEH JUGA.

ini gara gara pintu yang di Bina di tengah2 dinding dapur dan ada dua tingkap yang besar di Bina di dinding satu lagi... Penat rasanya selamani saya skodeng gambar kc.melayari impian untuk ber u atau ber L yang sempit.. Tak perlu besar kerana saya cepat Lenguh kaki dan sakit urat. Tak betah berjalan ke sana sini di dapur. Makanya.. Reno itu hanya untuk membesarkan dapur, mewujudkan almari2 bawah dan atas untuk tempatkan periuk belanga dan segala barang dapur supaya tak nampak berselerak.. Tapi, untuk memendekkan dan mengecilkan pergerakn saya di ruang dapur, tidak dapat mencapai matlamatnya.

Maka, Ibu ibu yang hendak reno rumah..plan dlu kc anda, baru plan tingkap dan pintu dapur anda..Jika tidak, rugila duit yang anda laburkan hanya untuk luaskan rumah, bukan untuk kerehatan kaki anda anda !!!!!!

Gambar ini bolehla di buat santapan mata ibu ibu yang baru nak reno.Jangan Jadi macam saya.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails