Sunday, June 5, 2016

CUTI CUTI SEKELUARGA

Alhamdulillah, cuti minggu pertama ni, kakak saya dari kelantan datang bertandang sekeluarga. Sudah tentu ditemani Ummi saya :) sungguh bahagia sekali.....

Mereka ke Zoo Negara. Ya, sudah lama kami semua tak ke Zoo negara.  rasanya dah 8 tahun kami tak ke sana. oleh kerana kereta Kaklong tak muat untuk semua, masa hanya kirimkan anak-anak 4 orang sahaja untuk pergi berjimba ke sana. saya, anas dan ummi kat rumah sahaja. suami kerja, kalau tak, mesti dapat saya ikut sama..... org kerja swatakannnnnn....ya..kakak dan suaminya dua2 guru...bahagiaaaaa..kan... 

Oh ya, tiketnya...mahallllll sekali ya.  dewasa  rm44. Budak rm16 ( 4 tahun ke atas ) memang kopak duit kalau ramai-ramai ke sana.

Maka saya kongsikan beberapa gambar mereka nanti. Harini pula, kami semua ke Ulu Yam pula. 


foto ke Zoo Negara yang Mahal ituw.....
 ini Panda yang Bertuah. Nak masuk ke sini sudah diingatkan beberapa kali kepada anak-anak, berjalan perlahan-lahan, jangan buat bising, Panda ni sensitip.hehehe. kakalong macam nak jumpa anak raja pulak. ya...anak raja China. ;)
Terima kasih kaklong sekeluarga yang sudi menyaport tiket2 mahal utk anak saudara ni. nak masuk lain tiketnya. nak naik keretapipun lain wehhhhh... rm4 seorang ya anak2 sekalian....


Oh ya, Zoo Negara ada buat promosi untuk bulan Ramadhan . yang pastinya sungguh murah. tapi bulan puasa, hahahahha, siapala yg rajin nak pergi..hahahhah.


SEPUTAR KISAH PETANG SEMALAM>>>>ULU YAM


 kih..kih..kih.. nie minah senget idung kembang mana  pakai kain sarung jadi tudung nih!!!!!..alkisahnya sibuk menyediakan baju dan towel anak, sudahnya baju, tudung dan towel mak sendiri terlupa maa...maka disebabkan nak mandi juga... menyelam ler..masa orang tukar baju saya tukar seluar panjang yang basah dengan kain sarung dan alahmdulillah kain sarung bawa dua helai.. makanya sehelai lagi saya wat tudung..kakakakakka..agaknya korang tergamak tak buat cengginie dpn org.hahahhhhaa...
ada orang belanja aiskrim lepas mandi...sejuk2 pun makan aiskrim ;)



 Ummiku sayang


 
 abang Muaz

 Kami nan 3 beradik. kasihan kaklong kami.. mohon doa semua agar kaklong sentiasa sihat dan sembuh dari penyakitnya ya. saya yang paling...... GUMUKSSsss


moga kami diberi kesempatan untuk berkumpul lagi dilain masa..dalam keadaan sihat walafiat.
 Suami kaklong- abang Adib


usai makan, mandi, makan dan mandi... jam 12.00 kamipun balik...alhamdulillah.... 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails