Sunday, March 11, 2018

Berpantang keguguran.

Alhamdulillah saya bukan mengandung anggur Alhamdulillah Kini saya sedang menjalani proses berpantang keguguran kata umi orang yang gugur tidak boleh makan sebarang jamu risau Kalau darah kotor akan kering dan melekat pada dinding rahim jadi Biarkan darah keluar semua dulu Bila agak dah nak kering minum air rebusan daun sirih atau air kelapa supaya semua darah turun dan membersihkan Rahim.

Kalau rajin boleh berpantang macam orang bersalin kalau malas jaga jangan makan benda benda sejuk sahaja.

Umi berpesan lagi kalau boleh Jangan mengurut di kawasan perut urutlah di kawasan kaki atau belakang sahaja kerana orang yang keguguran sangat fragile lebih daripada orang bersalin normal.

Maaflah kalau post saya kali ini tiada noktah kerana saya tak larat nak tulis panjang-panjang. Saya cakap dan Google yang tolong tuliskan Mungkin ada spelling yang salah Biasalah robot kan.

Oke saya undur diri dulu Assalamualaikum.


2 comments:

Unknown said...

Salam kak. Boleh sy dapatkan no hp baru bidan thailand area pinggiran batu caves tu? Dia still guna no yg lama ke or dah bertukar? Tq

SHAFIDA said...

MasyaAllah maaf dik. Dh lama kak xmasuk rumah ni. Lamanya adik menunggu. Sebemarnya bidan tu xtahula masih da lagi ke tidak di situ. Adik cuba no ini ya maklong 0146080904

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails