Wednesday, April 6, 2011

tolong bagi nasihat!!!!!!!!!!!!!!!!


Tak tahu nak kata apa.....korang tolong bagi aku nasihat...aku tak tahu aku salah ke betul....

mood sekarang tengah geram dengan transit anak kat satu sekolah tadika mereka. transit yang terlalu berkira atau aku yang keterlaluan berkira-kira????

Dulu masalah cuti. jika sekolah dia cuti, transit automatik cuti. sedangkan kita bekerja.mana nak letak anak. kalau dia tutup terpaksalah menumpang transit kat tempat lain dan of course kena bayar kat orang...maknanya bayaran transit anak bulan tu pun bertambah.......adakah aku terlalu berkira???????

Dulu, kalau sekolah anak-anak cuti..tapi aku hantar jugak anak-anak ke sek tersebut untuk transit, sebab aku kerja... walaupun tuannya muncung ajer dan dok ulang yang transit nak cuti juga.....aku pekakkan telinga.....sebab pikirkan kalau dalam setahun 4,5 kali dia cutikan transit, aku kena bayar lebih dari poket sendiri untuk transit anak .padahal kalau cuti sekolah atau tak hantar anak 2 minggu dalam sebulan, dia enggan potong bayaran. alasannya kalau semua transit orang bayar begitu...pengasuh hanya dapat 20sen sehari jerlaaa.....hati aku sebal...adakah aku seorang yang berkira??????????????????????


Dulu aku terpaksa Ot kan anak-anak bawah jagaannya. selalunya sampai 1.30 ajer..tapi 2 hari aku OTkan mereka sampai 5.00 ptg. dia caskan RM15 sehari satu kepala.2 kepala rm30 ringgit.. 2 hari maknanya dah rm60. aku sabarkan ajer, tapi dalam bulan tu jugak aku xhantar anak 2 minggu sebab cuti sekolah...tapi dia xnak pula potong bayaran walaupun sedikit...aku naik hangin...adakah aku seorang yang berkira?????????????

sekarang....encik suami pula dah naik hangin..minta aku carikan transit lain untuk anak-anak sebab dah tak lalu transit berkenaan...kata suami, pindahkan transit lain aje...bayar mahal abang tak kisah..asal dah tak bermasalah dan serabut otak.bayar mahal..kalau ambik lewatpun xkisah sebab dah berbaloi dan tuan transit tak mengungkit2....


aku dah mula naik gatal kepala.....................
apa perlu aku buat.

5 comments:

Suhana Shahril said...

Cari tadika/nurseri yg buka dr pagi sampai habis waktu pejabat
Jangan cari yg ikut waktu sekolah @ macam makpak keja cikgu
Macam kat Perlis ni, ada tadika dan nurseri yg mmg dibuka sampai lewat petang.

rimbun menghijau said...

@-@ pening2. br tahu nikoh ni keno guno bahaso istilah pening2

shafida said...

suhana: betul tu suhana..masalahnya saya lah cikgu yang bekerja separuh hari sahaja.......takkan kita nak bayar sama macam orang bayar sehari ....entahlaaa.......

shafida said...

adik rimbun: xder orang suruh awak tu pikir pasal kawin lagi oii....awak tue belajar dulu biar result gempak...dah abis belajar...dah boleh tandatnagabi masalah pembelajaran...baru layak pikir soal kawin nie.kalau masalah pembelajaran pun awak tak pass....nak pikir soal kawin itu namanya memang tak sedar kelemhan diri..akakkakakka..
pedas komen dari akak....

semoga berjaya memegang segulung ijazah yang mampu membuat emak tersenyum..bukan yang sekadar cukup2 mkn sahaja ye rimbun....

Mama Adam said...

Salam.... Er, teringin nak komen, tapi, tak tau apa nak tulis. Sebab, memang la tak puas hati, tapi, jangan menyatakan ketidakpuasan hati tu dengan kasar. Cakap baik2 aje. Sebab, takut anak-anak yang terkena kesannya semasa kita tiada.

Cara terbaik, cari transit lain. Tapi, bagus juga jika boleh dimasukkan anak2 ke tadika/nursery. At least ada juga aktivitinya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails