Monday, December 12, 2011

Alhamdulillah...

alhamdulillah,saya selamat melahirkan ank k 4 kami pada ;umaat 9.12 yang lalu. kelahirannya pada pkul 3am,re2ki daripada Allah,saya senang melahirkannya walaupn tanpa ibu atau suami di sisi.

beratnya 3.3kg.kini tengah pening memilih nama.abahnya bekenankan umar al-Qayeem, saya pula berkenankan nama yang pendek,simple dan senang dipanggil.saya suka kalau diletakkan umar sahaja$ letak panjang-panjangpun bukan disebut habis. tapi blum ada kata putus lagi.

hari ini hari k4.nampaknya umar ada tanda2 nak kuning@jaundis.aiii, musim tengkujuhni risau betul kalau anak kuning,sejuk lagi suka dia tidurm mataharipun tak ada untuk menjemur anak nanti. memang sekarang doktor dan nurse marah kalau kita menjemur anak yang jaundis,tapi sehingga sekarang keluarga saya tetap melalukannya dan alhamdulillah,ia masih lagi berhasil,disamping usaha memandikan dengan daun belimbinh buluh,atau daun dukung anak atau daun kekabu dan kulitnya.disamping itu boleh juga jika ibu meminum susu kambing dan memberikan susu badannya kepada si bbayi.namum tidak digalakkan memeberi susu kambing terus kepada bayi kerana susu kambing panas.

2 comments:

Anonymous said...

salam fida, alhamdulillah dan tahniah!semoga fida dan baby sihat walafiat.. akak tumpang gembira utk fida :)

semoga baby umar jadi anak soleh, penyejuk hati ayahbunda dunia dan akhirat.amin.

kak baiti brunei.

SHAFIDA said...

Time kasih k.baiti kerana sudi ziarah ke blog saya.terima kasih atas doa juga.doakan saya moga mapu mendidik smua anak2 dengan penuh kesabaran...banyak ay bejar dr blog akak.twrima kasihskalilg.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails